۰

فعالیت درمانگاه ۱۰۰ مسجد برای مقابله با کرونا

مشاور معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با تأکید بر استفاده از ظرفیت مساجد به عنوان قرارگاهی برای مقابله با کرونا، گفت: ۱۰۰ درمانگاه در مساجد استان تهران در حال ارائه خدمات پزشکی به مردم هستند.
کد خبر: ۲۴۳۶۸۸
۱۳:۳۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مشاور معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با تأکید بر استفاده از ظرفیت مساجد به عنوان قرارگاهی برای مقابله با کرونا، گفت: ۱۰۰ درمانگاه در مساجد استان تهران در حال ارائه خدمات پزشکی به مردم هستند.

حجت‌الاسلام بهزاد مقیسه، مشاور معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد، از اجرای طرح ایده‌‌های مسجدی با موضوع ایده‌های کرونایی خبر داد و گفت: بحث ایده‌پردازی مسجدی چندین سال است که از سوی امور مساجد اجرا می‌شود و براساس موضوعات مختلف روز، به جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری ایده‌های مسجدی می‌پردازیم. تاکنون هفت دوره جشنواره‌‌ ایده‌های مسجدی برگزار شده است و ایده‌های برتر در حوزه‌های مختلف جمع‌آوری و بهترین آنها معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: با شیوع کرونا و فعالیت مساجد در خصوص تولید ماسک، ضدعفونی کردن محله‌ها و ... بحث جمع‌آوری ایده‌های مسجدی مرتبط با کرونا آغاز شد و تاکنون نیز ایده‌های خوبی را دریافت کرده‌ایم و حدود ۲۰ ایده برتر در پایگاه تخصصی مسجد بارگذاری شده است. همچنین، در این ایام بسته بودن مساجد مطرح شد و با ادامه روند شیوع کرونا، لزوم باز بودن مساجد احساس شد تا بتوانند فعالیت اجتماعی و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی را دنبال کنند.

وی با تأکید بر اینکه باز بودن مساجد علاوه بر برگزاری نماز جماعت، می‌تواند تأثیر خوبی بر روند کنترل کرونا داشته باشد، گفت: بر همین اساس تصمیم گرفته شد که مساجد به عنوان قرارگاه برای ارائه خدمات فرهنگی ـ اجتماعی مقابله با کرونا فعال شوند و اطلاع‌رسانی و آموزش درباره کرونا و توزیع اقلام بهداشتی از طریق مساجد صورت گیرد. در حال حاضر ۱۰۰ مسجد در استان تهران با درمانگاه‌های فعال در حال ارائه خدمات پزشکی به مردم هستند؛ البته تلاش داریم درمانگاه‌های مساجد بیشتری به کمک بیماران کرونایی بیایند.

مقیسه اقدام دیگر مساجد در شرایط کنونی را بحث توسل و دعا دانست و تصریح کرد: توسل و دعا از نظر معنوی تأثیر زیادی بر مردم دارد و با توجه به برگزار نشدن نماز جماعت، خلأ مسائل معنوی احساس و لزوم فعالیت مساجد احساس شد و آنها در تلاش برای رفع نیازهای معنوی مردم هستند؛ در حال حاضر مساجدی ختم قرآن جمعی را در دستور کار دارند یا مراسم ختم برای متوفیان به نیت آنان را به صورت مجازی و همراه با سخنرانی و مداحی برگزار می‌کنند. پخش دعاهایی مثل دعای هفتم صحیفه سجادیه از بلندگوهای مساجد نیز در دستور کار است و این برنامه‌ها بر فضای روانی جامعه اثرات خوبی دارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: