۰

دولت اتریش با طرح جرم دانستن اسلام سیاسی موافقت کرد

دولت اتریش دربارهٔ طیف گسترده‌ای از اقدامات ضد تروریسم توافق کرده که جرم دانستن "اسلام سیاسی" یکی از آنهاست.
کد خبر: ۲۴۳۶۷۵
۱۲:۱۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در پی حمله مرگبار هفته گذشته یک مسلمان افراطی در وین، دولت اتریش روز چهارشنبه ۲۱ آبان 1399، اعلام کرد که دربارهٔ طیف گسترده‌ای از اقدامات ضد تروریسم توافق کرده که جرم دانستن "اسلام سیاسی" یکی از آنهاست.

«سباستین کورتس» صدراعظم اتریش، پس از تشکیل جلسه با کابینه به خبرنگاران در مورد مبارزه با تروریسم اسلام‌گرایان در کشورش گفت: در مبارزه با اسلام سیاسی - که اساس عقیدتی آن را تشکیل می‌دهد - قصد داریم یک جرم کیفری به نام اسلام سیاسی ایجاد کنیم تا بتوانیم علیه کسانی که تروریست نیستند اما زمینه را برای آن آماده می‌کنند اقدام کنیم.

وی همچنین گفت که دولت اتریش قصد دارد دست مقامات را برای تعطیل کردن انجمن‌ها یا مساجدی که در افراطی کردن افراد نقش دارند بازتر گذاشته و مرکزی برای ثبت مشخصات امامان جمعه ایجاد کند.

موارد دیگر مورد توافق دولت اتریش عبارتند از امکان صدور حکم حبس ابد برای افراد محکوم به جرائم تروریستی، نظارت الکترونیکی بر افراد محکوم به جرائم مرتبط با تروریسم پس از آزادی‌شان و جرم‌انگاری اقدامات افراطی که با انگیزه مذهبی انجام می‌شوند.

سباستین کورتس به خبرنگاران گفت که این تدابیر برای رای‌گیری در ماه دسامبر به پارلمان اتریش ارائه خواهد شد.

گفتنی است شامگاه دوشنبه (12 آبان 1399) تیراندازی‌های متعددی در وین به وقوع پیوست که طبق گزارش‌های اولیه اولین تیراندازی‌ها حدود ساعت ۲۰:۰۰ دوشنبه به وقت محلی (۲۲:۳۰ دوشنبه به وقت تهران) در میدان «اشودن» واقع در مرکز وین آغاز شد.

رسانه‌های اتریش خبر دادند که افراد مسلح به ۶ نقطه در وین حمله کرده‌اند و تمامی این ۶ نقطه در نزدیکی کنیسه مرکزی هستند. پلیس اتریش دست‌کم ۴ تروریست را که در این عملیات دست داشته‌اند بازداشت کرده است.

در این تیراندازی دستکم سه نفر از جمله دو مرد و یک زن جان خود را از دست دادند و ۱۵ نفر نیز از جمله یکی از افسران پلیس به شدت زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش، مسئولیت این حمله در پایتخت اتریش را پذیرفت.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: