۰

ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به 5 مسجد در سوئد

درحالی که نامه‌های تهدیدآمیز و پودر سفید به ۵ مسجد در شهرهای مختلف سوئد از جمله اسکیلستونا و گوتنبرگ، استکهلم، لولئو و مالمو ارسال شده، پلیس این حملات را مرتبط با حملات فرانسه می‌داند.
کد خبر: ۲۴۳۶۲۹
۰۹:۲۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، پنج مسجد سوئد نامه‌های تهدیدآمیز دارای پودر سفید دریافت کردند.

طبق گفته پلیس سوئد ، تهدید علیه مساجد در سوئد امری غیر معمول است، و این تهدیدها ممکن است با حملات اخیر در فرانسه مرتبط باشند.

مسجد جامع شهر اسکیلستونا همراه با چهار مسجد دیگر در سراسر سوئد نامه تهدیدآمیزی حاوی پودر سفید دریافت کرده‌اند. این مساجد در گوتنبرگ، استکهلم ، لولئو و مالمو بوده‌اند.

انس دنهچه ، مدیر ارتباطات در مسجد جامع اسکیلستونا در این باره با تاکید بر نگرانی نمازگزاران ، گفت: همانطور که گفته شد پیام مشابه و پودری بوده که سایر مساجد دیگر نیز دریافت کرده‌اند.

دنهچه گفت: مردم واقعه هولناک کرایست چرچ را به یاد می‌آورند ، وقتی مردی وارد مسجد شد و ۵۱ نمازگزار را سلاخی کرد. البته ، این در حافظه مردم است و آنها فکر می‌کنند که این ممکن است هشداری باشد که در آینده اتفاق بزرگتری رخ دهد.

پلیس سوئد مدعی شده که جرایم نفرت محور مشابه، صرف نظر از ماهیت آنها ، چه تخریب ، آزار و اذیت و تهدید باشند در اولویت کار آنها قرار دارد و ابراز امیدواری کرد که مقصر دستگیر شود.

آن‌ها این جرایم را مرتبط با حملات و شورش‌های اخیر در فرانسه می‌دانند و آن‌ها را انعکاس این برخوردها درنظرمی‌گیرند.

با این حال به گفته مسجد جامع اسکیلستونا ، پیش از این تعدادی پیام تهدیدآمیز از طریق پست، پیام رسان یا تماس تلفنی دریافت شده بود. پیام معمول این بود که مسلمانان باید کشور را ترک کنند ، آنها در این کشور جایی ندارند و آن‌ها همگی قاتل و تروریست هستند.

پلیس اسکیلستونا تهدیدهای مشابه علیه مساجد را غیرمعمول توصیف کرد، اما مدعی شد که ممکن است تعدادی از موارد گزارش نشده وجود داشته باشد.

با بیش از ۸ درصد جمعیت ۱۰ میلیون نفری سوئد ، اسلام دومین دین بزرگ این کشور است. جامعه اسلامی این کشور اسکاندیناوی از دهه ۱۹۶۰ رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: