۰

استقبال سوریه از بازگشت آوارگان

معاون وزیر خارجه سوریه در پایان کنفرانس بین المللی آوارگان بر آمادگی کشورش برای استقبال از بازگشت آوارگان تاکید کرد. در بیانیه پایانی این کنفرانس نیز بر تمامیت و حاکمیت ارضی سوریه تاکید شده است.
کد خبر: ۲۴۳۶۱۴
۰۸:۴۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون وزیر خارجه سوریه در پایان کنفرانس بین المللی آوارگان بر آمادگی کشورش برای استقبال از بازگشت آوارگان تاکید کرد. در بیانیه پایانی این کنفرانس نیز بر تمامیت و حاکمیت ارضی سوریه تاکید شده است.

فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با سایت المیادین در پایان اولین کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان سوری اعلام کرد، این کنفرانس بسیار موفقیت آمیز بود و عدم مشارکت کشورهای غربی خصوصا آمریکا گواهی بر دوگانگی استانداردهاست، کشورهای غربی به دنبال سرمایه گذاری غیر اخلاقی با بهره برداری از مساله آوارگان سوریه هستند.

وی با بیان اینکه درهای سوریه به روی همه آوارگان باز است تا کشور را با هم بسازیم، از موضع لبنان در خصوص آوارگان قدردانی و اعلام کرد، کشورش آماده ارائه خدمات لازم از جمله مسکن، پرشکی، آموزشی و مواد غذایی به همه آوارگانی است که تمایل دارند به کشور برگردند.

المقداد گفت، کنفرانس بین المللی آوارگان سوریه به افشای موضع غرب درمورد آوارگان سوریه کمک کرد. روسیه در کنار دمشق با تروریسم مقابله کرد و با طرح های اسرائیلی و آمریکایی آشنا است.

همچنین کنفرانس مذکور روز پنجشنبه در پایان نشست خود که با مشارکت کشورهای عربی و بین المللی روز چهارشنبه شروع شده بود، با صدور بیانیه ای بر حمایت از تمامیت و حاکمیت ارضی و استقبال سوریه تاکید کرد.

در این بیانیه بر مقابله با تمامی تلاشها برای تضعیف حاکمیت سوریه، ادامه مبارزه با تروریسم تا زمان نابودی همه گروههای تروریستی مندرج در لیست شورای امنیت، کمک به بازگشت آوارگان سوری تاکید شده است.

براساس بیانیه مذکور، توافق آتش بس شامل گروههای تروریستی نمی شود، جامعه بین الملل باید به روند بازگشت آوارگان کمک کند، هیچ راه حل نظامی برای حل بحران سوریه وجود ندارد و راه حل سیاسی را خود سوری ها بدون مداخله های خارجی هدایت و اجرایی می کنند.

کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس ضمن مخالفت با تمامی تحریم های یکجانبه غیر قانونی در سایه شیوع ویروس کرونا، بر لزوم کمک به سوریه برای اجرای پروژه های بازسازی، احیای زیر ساخت ها، روند انسانی مین زدایی تاکید کردند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: