۰

طرز تهیه چیپس خرمالوی خوشمزه

برای خشک کردن خرمالو بر روی سینی صاف کاغذ روغنى می‌گذاریم و برش هاى خرمالو را بر روى آن می‌چینیم و روى بخارى یا شوفاژ قرار می‌دهیم. هر ٢ ساعت یکبار آن‌ها بر عکس می‌کنیم.
کد خبر: ۲۴۳۶۰۳
۱۳:۱۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: اول از همه باید خرمالو تازه و البته سفت و رسیده که هیچگونه زدگی نداشته باشد را انتخاب کنیم و با چاقو برش بدهیم البته حواستون باشه که زیاد نازک برش نزنید و نباید قطر خرمالو خیلی زیاد هم باشه. سپس آن‌ها را در سینی دستگاه میوه خشک کن برای ٨ الی ١٢ ساعت قرار دهید تا خشک شوند؛ که البته باید در این فاصله سینی‌های دستگاه را مرتب جا بجا کنید و خرمالو‌ها را باید بعد از ٥ ساعت برعکس کنید. تا سمت دیگرش هم خشک شود.

بعد از اینکه خرمالو‌ها خشک شدند آن‌ها را مرتب در کیسه فریزر قرار دهید و کیسه را گره بزنید و در یخچال بذارید البته می‌توانید برای این منظور از ظرف دربدار استفاده کنید. در نظر داشته باشید که خرمالو کاملأ خشک نمی‌شود و اندکی نرم است، ولی جای هیچگونه نگرانی نیست، چون زیاد حرارت باعث سیاهی خرمالو‌ها میشود و شبیه پاستیل می‌شود.

نکات مهم در هنگام تهیه چیپس خرمالو

برای تهیه چیپس خرمالو می‌توانید از موارد ذیل نیز استفاده کنید.

۱- بخارى یا شوفاژ: بر روی سینی صاف کاغذ روغنى می‌گذاریم و برش هاى خرمالو را بر روى آن می‌چینیم و روى بخارى یا شوفاژ قرار می‌دهیم. هر ٢ ساعت یکبار آن‌ها بر عکس می‌کنیم.

۲- شومینه: بر روب شومینه کاغذ روغنى یا فویل قرار می‌دهیم و برشهاى میوه را در کنار هم قرار می‌دهیم و هر ٢ ساعت یکبار ان‌ها بر عکس می‌کنیم.

۳- فر: چیپس خرمالو را می‌توان در داخل فر هم خشک کرد برای این منظور فر را بر روی کمترین دما تنظیم می‌کنیم؛ و کاغذ روغنى کف سینى فر میگذاریم و برش هاى میوه را بروی آن می‌چینیم حدوداً ٢ الى ٣ساعت زمان نیاز داریم تا خشک شوند و بهتراست مرتب خرمالو‌ها را چک کنید.

۴- در آخر خرمالو‌ها حتما باید در یخچال نگه داری شود.

منبع: افق کوروش

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: