۰

تعطیلی کامل شهرهای قرمز و مشکی ضروری است

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد گفت: تعطیلی کامل شهرهای قرمز و مشکی ضروری‌ است و هیچ مسئله‌ای اعم از مشکلات اقتصادی مهم‌تر از جان مردم نیست.
کد خبر: ۲۴۳۵۲۰
۱۵:۳۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، خراسان رضوی رییس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد گفت: تعطیلی کامل شهرهای قرمز و مشکی ضروری‌ است و هیچ مسئله‌ای اعم از مشکلات اقتصادی مهم‌تر از جان مردم نیست.

محسن گچ‌پزان اظهار کرد: درحال حاضر با وجود وضعیت قرمز مشهد کادر درمان با مشکل بالا بودن حجم بیماران و کمبود پرسنل مواجه هستند. فشار کار بسیار زیاد است و متاسفانه هیچ راهی هم برای کاهش تعداد بیماران پیدا نمی‌شود.

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد افزود: تعطیلی کامل شهرهای با وضعیت سیاه و قرمز صددرصد ضروری است و هیچ مسئله‌ای اعم از مشکلات اقتصادی از جان مردم مهم‌تر نیست. دلیل این‌که این تعطیلی کامل اعمال نمی‌شود را نمی‌دانیم. ما حتی در حال حاضر نمی‌دانیم در اوایل کرونا هستیم یا اواخر آن. به امید خدا با ساخت و توزیع واکسن، مشکلات این بیماری حل می‌شود اما با این روند و روزهای سرد پیش‌رو، وضعیت روزبه‌روز بدتر خواهد شد.

وی درپاسخ به این سوال که با توجه به این‌که گفته می‌شود واکسن‌ها عوارض بلندمدت خواهند داشت، آیا واکسن‌ شرکت فایزر موثر خواهد بود، تشریح کرد: در کل باید سطح اثرگذاری آن سنجیده شود، اما گزارش‌ها از واکسن تازه تولید شده حاکی از آن‌ است که ۹۰ درصد برروی ویروس کرونا جواب می‌دهد و این درصد، رقم قابل قبولی است.

گچ پزان خاطرنشان کرد: درحال حاضر که هنوز واکنسن توزیع نشده است، بهترین راه جلوگیری از ابتلا مردم به وسیله ایجاد محدودیت‌ها است. دولت به هر طریقی که می‌تواند مثل اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی کامل حداقل به اندازه ۱۵ روز از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کند. این خواسته تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی است که اخیرا به دولت اعلام شده است.

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد با اشاره به اینکه در کشور ما تعطیلات گوناگونی به مناسبت‌های مختلف مانند عیدنوروز وجود دارد، افزود: ما می‌توانیم این تعطیلات را جابه‌جا کرده و هرچه زودتر از پیشروی کرونا جلوگیری کنیم. درصورت عدم رعایت و اعمال محدودیت‌ها روند کرونا بازهم صعودی می‌شود.

گچ پزان در پاسخ به این سوال که آیا کمبود تجهیزات پزشکی نیز در بیمارستان‌ها وجود دارد، بیان کرد: در شهر مشهد گزارش خاصی مبنی بر کمبود وسایل و تجهیزات پزشکی نداشتیم فقط در موارد اندکی خطا در این لوازم رخ داده که مسئله مهمی نبوده ‌است.

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد در پایان گفت: مردم تا جایی که می‌توانند از خانه بیرون نروند و اگر برای جان خود ارزش قائل هستند، تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. هرکدام از ما می‌توانیم ضامن سلامتی خود و خانوادمان باشیم و با همت جمعی بر این شرایط غلبه کنیم. هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی انسان وجود ندارد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: