۰

نکاتی که کارفرمایان درباره دریافت چک و سفته باید بدانند

یک کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی گفت: سال گذشته بیش از ۷۰ درصد سفته‌های ضمانت کارگران که در اختیار کارفرمایان قرار گرفته بود، در زمان شکایت فاقد اعتبار تشخیص داده شد.
کد خبر: ۲۴۳۴۴۵
۰۸:۵۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی اظهار کرد: کارفرمایان چک و سفته ضمانت را از کارگران خود برای جلوگیری از شکایات احتمالی آن‌ها می‌گیرند و این اشتباه بزرگی است.

حاجی زاده با بیان اینکه به دلیل آن که حتی اخذ چک و سفته ضمانت نمی‌تواند از شکایات کارگران جلوگیری کند، گفت: کارفرمایان چک و سفته ضمانت را سفید امضا دریافت می‌کنند با تصور اینکه هر زمان خواستند علیه کارگر اقدام کنند.

یک کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی افزود: این اشتباه بزرگ باعث می‌شود تا در زمان شکایت علیه کارگر، برعکس جریان خود کارفرما محکوم به زندان شود.

او ادامه داد: کارفرمایان بدون اینکه پیش بینی ترک کار و خسارت مربوطه را در قرار دادکار اولیه انجام داده باشند به محض ترک کار کارگران بر روی سفته یا چک سفید امضا اقدام می‌کنند و در نهایت تاسف خودشان محکوم می‌شوند و باید رضایت کارگر را جلب کنند.

حاجی زاده با بیان اینکه سو استفاده از چک و سفته سفید امضا برای کارفرمایان شش ماه تا سه سال حبس دارد، گفت: جالب است بدانید در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد سفته‌های ضمانت کارگران که در اختیار کارفرمایان قرار گرفته بود، در زمان شکایت فاقد ضمانت اجرا و اعتبار تشخیص داده شده است و در بیشتر پرونده‌ها کارفرمایان محکوم شده اند.

او گفت: آنچه در روابط فی مابین کارگران و کارفرمایان موثر است فقط قرارداد کار بوده و عدم وجود قرارداد کار قانونی جرایم غیر قابل جبرانی را به همراه خواهد داشت.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: