۰

۸ ترفند کار راه‌انداز برای امور روزمره به جای خرید وسایل مورد نیاز

گاهی اوقات مشکلات خانه را می‌توان با ترفند‌ها و ابزاری ساده برطرف کرد تا از خرج کردن بی‌رویه پول جلوگیری شود.
کد خبر: ۲۴۳۴۴۲
۰۸:۴۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: همه ما از پس‌انداز کردن لذت می‌بریم و دوست داریم پول‌های خود را جمع کنیم تا در آینده آن را یا خرج مسائل ضروری کنیم و یا بتوانیم چیزی با آن بخریم و یا شاید قصد سرمایه‌گذاری داشته باشیم که یکی از ترفند‌هایی که می‌توانیم برای پس‌انداز کردن انجام دهیم، برطرف کردن مشکلات خانه با کمترین امکانات است.

ترفند‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم، می‌توانند به شما در بهتر کردن امکانات خانه و همچنین پس‌انداز کردن پول کمک کنند.

تیز کردن چاقو و قیچی با یک ماگ سرامیکی

۸ ترفند کار راه‌انداز برای امور روزمره به جای خرید وسایل مورد نیاز

اگر در خانه‌تان چاقو یا یک قیچی دارید که تیغه آن‌ها کند شده است و دنبال یک وسیله می‌گردید تا آن‌ها را تیز کنید، بهترین وسیله ماگ سرامیکی است چراکه می‌توانید آن را برعکس کنید و از انتهای تراش خورده لیوان سرامیکی خود به عنوان چاقوتیزکن استفاده کنید.

باز کردن لوله با بست کمربندی

اگر لوله سینک ظرفشویی یا روشویی شما گرفته شده، مجبور نیستید برای تهیه مواد شیمیایی بازکننده لوله از خانه خارج شوید. در عوض از یک بست کمربندی استفاده کنید و چند برش روی آن بیندازید و سپس با فرو کردن آن در لوله سینک، مو یا جسمی را که مسیر خارج شدن آب را بسته است، بیرون بکشید.

میدان دید بهتر با استفاده از تیغه برف‌پاک‌کن

وقتی پشت فرمان می‌نشینید، هیچ چیزی بدتر از این نیست که میدان دید شما به هم بریزد، اما دید بهتر در گرو داشتن تیغه‌های برف‌پاک‌کن تمیز و سالم است. تیغه‌های برف‌پاک‌کن، یکی از آن ابزار‌هایی است که سریع خشک و پاره می‌شود و برای اینکه بتوانید هم عمر تیغه‌ها را بالا ببرید و هم شیشه جلوی خودروی خود را تمیز کنید، بهتر است شیشه‌پاک‌کن را با دستمال روی تیغه بکشید.

بازگرداندن ماژیک‌های تمام شده به زندگی

۸ ترفند کار راه‌انداز برای امور روزمره به جای خرید وسایل مورد نیاز

شما می‌توانید ماژیک‌های خشک شده خود را در خانه دوباره به زندگی بازگردانید. به این صورت که درب انتهایی ماژیک را بردارید و کمی الکل روی قسمت نرم داخل بدنه ماژیک بریزید و بعد، درب ماژیک را بگذارید و آن را تکان دهید تا الکل با رنگدانه‌های داخل نمد ماژیک حل شود و ماژیک دوباره کار کند.

پایه نگهدارنده تلفن همراه با بست کمربندی

۸ ترفند کار راه‌انداز برای امور روزمره به جای خرید وسایل مورد نیاز

این روز‌ها می‌توان از هر وسیله‌ای برای تلفن‌های همراه یک پایه نگهدارنده درست کرد، اما چه وسیله‌ای بهتر از بست کمربندی است؟ اگر شما با تلفن همراهتان زیاد فیلم می‌بینید و نمی‌خواهید گوشیتان را در دست خود نگه دارید، می‌توانید بالا و پایین تلفن همراه، بست کمربندی ببندید به گونه‌ای که سگک آن‌ها پشت گوشی قرار بگیرد و بتواند وزن آن را تحمل کند.

شمع اورژانسی

یکی دیگر از ابزار‌های مورد نیاز هر خانه‌ای در هنگام قطع شدن برق، شمع است، اما آیا واقعا لازم است زمانی که شمع در خانه نداریم، آن را خریداری کنیم؟

جواب منفی است. چون از هر وسیله‌ای در خانه می‌توانید استفاده کنید تا یک شمع اورژانسی درست کنید. فقط کافی است یک قالب کره را بردارید و وسط آن یک حفره ایجاد کنید و یک نخ را به کره بمالید و آن را داخل حفره ایجاد شده در کره بگذارید تا با روشن کردن نخ شمع، ببینید که یک شمع اورژانسی برای خود درست کرده‌اید و در تاریکی نمانده‌اید.

به دستان خود هنگام تایپ استراحت دهید

۸ ترفند کار راه‌انداز برای امور روزمره به جای خرید وسایل مورد نیاز

حتماً پد‌های استراحت مچ پایین کیبورد‌ها را دیده‌اید که باعث گرانتر شدن سخت‌افزار موردنیازتان می‌شود، اما اگر توانایی خرید چنین صفحه کلید‌هایی را ندارید، می‌توانید با روشی خانگی، از اسفنج استخر استفاده کنید و با قرار دادن آن پایین کیبوردتان به مچ‌های خود در هنگام تایپ کردن استراحت دهید.

کیسه آب گرم برنجی

اگر در گردنتان احساس درد می‌کنید، به جای استفاده از کیسه آب گرم می‌توانید برنج خام را داخل جورابتان بریزید و آن‌ها را به مدت دو تا سه دقیقه داخل مایکروویو بگذارید تا گرم شوند. این وسیله می‌تواند هر قسمت از بدنتان را که می‌خواهید گرم کند و حتی برای این منظور می‌توانید چند گیاه معطر مانند اسطوخودوس را در برنج بریزید تا بوی مطبوعی در هنگام آرام شدن استشمام کنید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: