۰

دستگیری بیش از ۳۷ هزار مالخر تنها در ۷ ماه!

تعداد ۵۰۰ سارق و مالخر دستگیر، ۵۳ دستگاه خودرو و ۲۹ موتورسیکلت کشف و ۴۳۸ مورد پرونده سرقت طی ۲۴ ساعت گذشته به اجرا گذاشته شد.
کد خبر: ۲۴۳۳۹۹
۱۳:۲۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، تعداد ۵۰۰ سارق و مالخر دستگیر، ۵۳ دستگاه خودرو و ۲۹ موتورسیکلت کشف و ۴۳۸ مورد پرونده سرقت طی ۲۴ ساعت گذشته به اجرا گذاشته شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: طرح جدید پلیس پایتخت برای حفظ امنیت و آرامش مردم در حال اجرا است و همچنین از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۶ هزار مالخر دستگیر شده‌اند.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پلیس پیشگیری پایتخت در راستای ارتقای امنیت در پایتخت طرح امنیت و آرامش در محلات پایتخت اجرا شد.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۱۲۰ طرح در محلات و ۵۱ طرح رعد داشتیم و سعی داریم طرح امنیت و آرامش را با هدف پیشگیری از جرم برگزار کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: تعداد ۵۰۰ سارق و مالخر دستگیر، ۵۳ دستگاه خودرو و ۲۹ موتورسیکلت کشف و ۴۳۸ مورد پرونده سرقت طی ۲۴ ساعت گذشته به اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: همچنین ۸۶۴ معتاد متجاهر جمع آوری شدند و ۳ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر هم کشف شد. البته از فروشندگان مواد مخدر هم ۲ قبضه سلاح گرم هم کشف شد.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به عملکرد پلیس پیشگیری پایتخت از ابتدای سال تا ۱۹ آبان ماه گفت: از ابتدای سال تا کنون یک میلیون و ۵۳۲ مورد تماس با ۱۱۰ داشتیم که منجر به عملیات شده است یعنی روزانه به ۷ هزار و ۵۰۰ مورد تماس در ۱۱۰ رسیدگی می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: از ابتدای سال تا کنون تعداد ۳۶ هزار و ۹۴۱ مالخر دستگیر و تعداد ۸ هزار و ۸۸۴ خودرو و ۴ هزار و ۸۷۶ موتورسیکلت کشف شده است.

وی بیان کرد: تعداد ۳۹ هزار و ۲۸۹ مورد پرونده کشف و ۱۳ هزار و ۴۷۲ خرده فروش دستگیر شدند، همچنین یک تن و ۶۶۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

سرهنگ موقوفه‌ای ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۵۰۶ فقره پرونده قاچاق کالا کشف و ۶۱۰ قاچاقچی دستگیر شده است.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از سارقینی که دستگیر شده است تعداد ۱۹۷ قبضه سلاح جنگی و شکاری که ۱۱۶ سلاح جنگی و ۸۱ سلاح شکاری کشف شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۷ ماه و ۱۹ روز ۳ درصد در بحث وقوع سرقت افزایش داشته‌ایم، همچنین افزایش ۷ درصدی در حوزه کشف اموال مسروقه داشته‌ایم.

سرهنگ موقوفه‌ای وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تجهیزات پلیس مانند خودروها و موتورسیکلت‌ها احتیاج به نوسازی دارند یا خیر گفت: وضعیت وسایل نقلیه پلیس پیشگیری پایتخت خوب است ما در ماشین‌ها و موتورهای خود مشکل خاصی نداریم و بعضاً دیده‌شده خودرویی بعد از انجام عملیات بدون وقفه به نیروی گشتی دیگر تحویل داده شده و اگر جای شلیک گلوله و یا مثلاً خراشیدگی سپر به سپر دیده می‌شود این طبیعی است و نشان از این ندارد که وضعیت وسایل نقلیه پلیس پیشگیری فرسوده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا نگهبانان محله مجاز به بستن خیابان‌ها هستند یا خیر گفت: نگهبانان محلات به هیچ عنوان اجازه بستن کوچه و یا خیابان ایران دارند و قطعاً این نگهبانان باید مجوز داشته باشند افراد اگر نگهبان را دیدند که بدون مجوز فعالیت می‌کنند حتماً به پلیس اطلاع دهند تا با او برخورد شود.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: