۰

آشپزی و طرز تهیه سس مرغ مصری

امروز برای شما عزیزانی که به هنر آشپزی علاقه مند هستید طرز تهیه یک سس خوشمزه را آماده کرده ایم.
کد خبر: ۲۴۳۳۹۵
۱۳:۳۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: در این جا قصد داریم شما را با طرز تهیه سس مرغ مصری آشنا کنیم. هر چند خوراک مرغ به تنهایی خوشمزه و موزد علاقه خیلی ها می باشد، اما اضافه شدن یک سس خوشمزه و بی نظیر می تواند خوشمزگی آن را چندین برابر کند. برای تهیه این سس خوشمزه در ادامه همراه ما باشید.

سس مرغ مصری یک چاشنی خوشمزه برای خوراک مرغ:

مواد لازم برای تهیه سس مرغ مصری:

آب مرغ دو پیمانه
سیر کوبیده دو حبه
آرد برنج چهار قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه سه قاشق غذاخوری
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
زردچوبه یا سس زعفران یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم


طرز تهیه سس مرغ مصری (زمان آماده سازی:30 دقیقه ، زمان پخت: 30 دقیقه)

برای شروع زردچوبه و آرد برنج را کم کم در آب مرغ بریزید و خوب هم بزنید تا حل شوند. این مخلوط را کنار بگذارید تا چند دقیقه بعد، با کمکش سس را آماده کنید. می‌توانید آب مرغ را در حجم زیاد آماده کنید و در ظرفهای کوچک در فریزر بگذارید تا هر وقت هوس آماده کردن یک سس خوشمزه به سرتان زد، سراغ یکی از ظرف‌ها بروید.

روغن زیتون مخصوص پخت پز یا روغن گیاهی مناسب دیگری را در یک تابه روی حرارت ملایم داغ کنید و سیر را در آن تفت دهید. وقتی سیر کمی رنگ گرفت، محلول آرد برنج را روی سیر بریزید و روی شعله ملایم آرام هم بزنید تا به جوش بیاید. حالا شعله را کم کنید تا سس به مرور غلیظ شود و قوام بگیرد. وقتی سس به غلظت دلخواهتان رسید (مراقب باشید آب سس بیش از اندازه جمع نشود)، آب لیمو را با کمی نمک و در صورت تمایل فلفل اضافه کنید و هم بزنید.

نکات تکمیلی برای تهیه سس مرغ مصری:

1- سس مرغ گرم، چاشنی ایده‌آلی برای انواع خوراک مرغ است اما حتی می‌توانید آن را سرد سر میز بگذارید تا روی غذا ریخته شود یا حتی با نان خورده شود.
2- این سس را می‌توانید کنار سالادهای گرم هم سرو کنید، اما بخاطر آردی که دارد بهتر است قبل از سرو آن را به سالاد اضافه نکنید.
3- می‌توانید به جای زردچوبه در این سس زعفران بریزید تا عطر بهتری پیدا کند و به خوبی رنگ بگیرد.

منبع : رزبانو

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: