۰

فواید میوه خامه برای محافظت از بدن در برابر بیماری‌ها

میوه خامه یکی از میوه‌های منحصر به فرد است که باعث افزایش ایمنی بدن و تقویت سلامت چشم و قلب می‌شود.
کد خبر: ۲۴۳۳۴۷
۰۹:۲۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: چیریمویا Chirimoya به میوه خامه مشهور است. این میوه در ارتفاعات آند رشد می‌کند و یکی از میوه‌های منحصر به فرد است که سرشار از فیبر، ویتامین‌ و مواد معدنی بوده و می‌تواند باعث افزایش ایمنی، مبارزه با عفونت‌ها و تقویت سلامت چشم و قلب شود.

فواید میوه خامه:

۱- حاوی درصد بالایی آنتی اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد در بدن مقابله می‌کند. مقادیر بالای رادیکال‌های آزاد می‌تواند باعث استرس اکسیداتیو مرتبط با بیماری‌های مزمن، از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی شود.

آنتی اکسیدان‌های کاروتنوئید موجود در میوه خامه (چیریمویا) می‌تواند به طور ویژه قوی باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که غذا‌های غنی از کاروتنوئید می‌توانند باعث سلامت چشم شوند و خطر بیماری قلبی و انواع خاصی از سرطان را کاهش دهند.

۲- میوه خامه می‌تواند روحیه شما را تقویت کند، زیرا ویتامین ب ۶ نقش مهمی در تشکیل انتقال دهنده‌های عصبی، از جمله سروتونین و دوپامین دارد که به تنظیم خلق و خوی شما کمک می‌کند. سطح ناکافی این ویتامین ممکن است در اختلالات خلقی نقش داشته باشد.

۳- این میوه برای سلامتی چشم نیز مفید است، زیرا سرشار از آنتی اکسیدان کاروتنوئید لوتئین است که یکی از اصلی‌ترین آنتی اکسیدان‌های چشم به شمار می‌رود و از طریق مبارزه با رادیکال‌های آزاد، سلامت بینایی را حفظ می‌کند.

۴- میوه خامه از بالارفتن فشار خون نیز جلوگیری می‌کند، زیرا غنی از مواد مغذی مانند پتاسیم و منیزیم است که به تنظیم فشار خون کمک می‌کنند. یک فنجان (۱۶۰ گرم) میوه خامه حاوی ۱۰ ٪ RDI پتاسیم و بیش از ۶ ٪ RDI منیزیم است.

پتاسیم و منیزیم، هر دو گشادی رگ‌های خونی را تقویت می‌کنند که این امر به نوبه خود به کاهش فشار خون کمک می‌کند. فشار خون بالا می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش دهد.

۵- میوه خامه همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین است که باعث سلامت سیستم گوارش می‌شود و از آن در برابر بیماری‌ها، عفونت‌ها و زخم‌ها محافظت می‌کند.

۶- برخی از ترکیبات موجود در میوه خامه در مبارزه با سرطان کمک می‌کنند و فلاونوئید‌های موجود در این میوه شامل کاتچین، اپی کاتچین و اپی گالوکاتچین هستند. ثابت شده است که برخی از این فلاونوئید‌ها رشد سلول‌های سرطانی را متوقف می‌کنند.

۷- میوه خامه با التهاب مبارزه می‌کند، التهاب مزمن با بسیاری از بیماری‌های خطرناک، از جمله بیماری‌های قلبی و سرطان مرتبط است. این میوه بسیاری از ترکیبات ضد التهابی، از جمله اسید کورینوئیک را تامین می‌کند.

۸- میوه خامه همچنین می‌تواند مانند سایر میوه‌های گرمسیری ایمنی شما را تقویت کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: