۰

واکسن فایزر وضعیت همه گیری کرونا را تغییر می دهد

سازمان بهداشت جهانی روز(دوشنبه) اعلام کرد که واکسن شرکت فایزر ممکن است وضعیت همه گیری ویروس کرونا را تا مارس ۲۰۲۱ تغییر دهد.
کد خبر: ۲۴۳۳۳۴
۰۸:۴۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان بهداشت جهانی روز(دوشنبه) اعلام کرد که واکسن شرکت فایزر ممکن است وضعیت همه گیری ویروس کرونا را تا مارس ۲۰۲۱ تغییر دهد.

این سازمان آزمایش های واکسن کرونای شرکت فایزر را بسیار مثبت خواند.

سازمان مذکور همچنین اعلام کرد: شاید تا مارس ۲۰۲۱ آتی واکسن ضد ویروس کرونا بین آسیب پذیرترین قشر جمعیت جهان توزیع شود که روند همه گیری این ویروس را به طور اساسی تغییر خواهد داد.

شرکت فایز پیش از این نتایج مرحله سوم آزمایش های بالینی واکسن تولیدی خود را اعلام کرده و بر اثربخشی نود درصدی آن ضد ویروس کرونا تاکید کرده بود.

شرکت داروسازی «فایزر» اعلام کرد: داده‌های اولیه از تزریق واکسن کرونا به داوطلبان، حاکی از ایمن بودن واکسن این شرکت است.

شرکت داروسازی «فایزر» روز جمعه ۲۵ مهر اعلام کرد درخواست جواز برای تولید واکسن کرونا که در همکاری با شرکت آلمانی «بیون تک» در آخرین مراحل آزمایشی قرار دارد، اواخر ماه نوامبر به نهاد‌های مسئول نظارت بر کیفیت دارو در آمریکا تسلیم خواهد شد.

پیش از این نیز، این شرکت داروسازی اعلام کرده بود تا پایان ماه اکتبر امسال ایمنی و اثربخشی یا بی‌اثر بودن واکسن خود را اعلام می‌کند.

فایزر می‌گوید، بررسی زودهنگام داده‌های واکسن نشان می‌دهد واکسن کرونای این شرکت داروسازی ۹۰ درصد ایمن است و می‌تواند از افراد در برابر کرونا محافظت کند.

شرکت داورسازی فایزر در تازه‌ترین اقدام خود و پس از تثبیت اثربخشی واکسن کرونا تصمیم دارد برنامه استفاده اضطراری از آن را به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه دهد.

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: