۰

ابتلای ۱۵ درصد کارمندان استان تهران به کرونا

معاون منابع انسانی استانداری تهران با بیان اینکه تا پایان مهرماه حدود ۱۵ درصد کارمندان ادارات استان تهران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از برخورد اداری با نیروهای متخلف ارائه‌دهنده خدمات به افراد بی‌ماسک خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۲۷۹
۱۱:۴۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون منابع انسانی استانداری تهران با بیان اینکه تا پایان مهرماه حدود ۱۵ درصد کارمندان ادارات استان تهران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از برخورد اداری با نیروهای متخلف ارائه‌دهنده خدمات به افراد بی‌ماسک خبر داد.

«غلامرضا عباس‌پاشا» معاون منابع انسانی استانداری تهران درباره وضعیت دستگاه‌های اداری در استان تهران در مقابله با بیماری کرونا گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر عدم رعایت ادارات درخصوص مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با دو موضوع حضور ۵۰ درصدی کارکنان ادارات و رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی به ما ارائه نشده است.

وی ادامه داد: البته در این خصوص دو مورد به ما گزارش شده بود که با ورود فرمانداری تهران این مشکل نیز برطرف شد.

معاون منابع انسانی استانداری تهران درباره آمار کارمندان مبتلا به بیماری کرونا در ادارات استان تهران تصریح کرد: این آمار به صورت ماهانه از دستگاه‌های اجرایی جمع‌آوری می‌شود و با توجه به اینکه همچنان در نیمه آبان‌ماه هستیم، هنوز آمار ابتلای آبان‌ماه به ما اعلام نشده است، اما تا پایان مهرماه حدود ۱۵ درصد از کارکنان ادارات استان تهران به بیماری کرونا مبتلا شده بودند.

عباس پاشا خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های استان تهران دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند. البته شهرستان‌های دماوند و ورامین همچنان در استان تهران در وضعیت حادتری هستند و محدودیت‌های شدیدتری درخصوص آنها اعمال شده است.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک ممنوع است، ادامه داد: اگر فردی بدون ماسک به اداره‌ای مراجعه کند، قطعا به او خدمات لازم ارائه نمی‌شود. همچنین اگر کارمندی به چنین افرادی خدمات ارائه کند، قطعا این کارمند خاطی به بخش تخلفات اداری معرفی خواهد شد و هیچ‌گونه ارائه خدمت به افرادی که فاقد ماسک بوده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، نباید ارائه شود.

معاون منابع انسانی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ساختار اداری استان تهران متناسب با جمعیت حاضر در این استان نیست، تصریح کرد: حوزه ساختار اداری نیازمند تقویت است تا دستگاه‌ها در پاسخگویی به شهروندان و در نهایت برای رفاه مردم در شهرستان‌های استان تهران دچار مشکل نشوند؛ هرچه ساختار ضعیف‌تر باشد متناسب با آن نارضایتی بیشتر شکل خواهد گرفت و اعتماد اجتماعی در مردم به عنوان مطالبه‌گران دستگاه اجرایی کاهش خواهد یافت.

عباس پاشا خاطرنشان کرد: در این خصوص هم سازمان استخدامی کشور و هم معاونت توسعه استانداری ماموریت ویژه دارند و یک مطالعه پژوهشی در این خصوص نیز در دستور کار است تا ان‌شاءالله خروجی آن به نفع مردم و جمعیت استان تهران باشد. ماموریت اصلی سازمان تقویت ساختار است که نیروی انسانی نیز باید با آن متناسب باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که در برخی زیرساخت‌ها وجود دارد، در تنگناهایی قرار داریم و امیدواریم با این پژوهشی که صورت می‌گیرد، تجدیدی در ساختار استان تهران رقم بخورد و با تغییر ساختار نیز متناسب با آن درخصوص وضعیت کارمندان اقدام خواهیم کرد، البته تلاش ما این است که بیشتر به سمت ساختارهای الکترونیک در استان تهران پیش برویم.

معاون منابع انسانی استانداری تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به دورکاری ادارات چقدر زیرساخت‌ها در این خصوص آماده است، یادآور شد: ما به دستگاه‌های اجرایی استان تهران تاکید کرده‌ایم که تمهیدات لازم در خصوص زیرساخت‌های الکترونیک برای ارائه خدمات به مردم ایجاد کنند. در سال ۹۹ نیز سیاست‌های استانداری به این سمت است که زیرساخت‌‌های الکترونیک را ایجاد کنیم و اگرچه با مطلوبیت فاصله داریم، اما رشد خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

عباس پاشا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دورکاری کارمندان تمدید خواهد شد، گفت: در حال حاضر دورکاری کارمندان تا آبان‌ماه ادامه دارد و پس از آن نیز با توجه به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام خواهیم کرد.

منبع: ILNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: