۰

سامانه الکترونیک مساجد عمان راه‌اندازی شد

وزارت اوقاف و امور اسلامی عمان از راه‌اندازی سامانه الکترونیک ویژه مساجد به منظور ارائه خدمات مرتبط به مساجد و تسهیل در شناسایی مساجد و مصلی‌های این کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۲۶۳
۱۰:۰۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت اوقاف و امور دینی عمان، از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی جدید مساجد خبر داد.

هدف این سامانه ارائه کامل خدمات الکترونیکی مرتبط به مساجد است. این سامانه تعدادی از شماره‌های در دسترس و مرتبط به خدمات مساجد را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. راه‌‌اندازی این سیستم سبب تسهیل اقدامات و سرعت در اموری می‌شود که نیازمند تلاش و وقت زیادی است.

به گفته وزارت اوقاف عمان این سامانه خدمات الکترونیک از ۴ بخش متنوع تشکیل می‌شود و شامل ۲۱ خدمت الکترونیک از جمله پروانه کار مساجد جامع، سندهای مرتبط به آن و اقدامات ساخت یا بازسازی مساجد است. بهبود خدمات سرویس‌های بهداشتی مساجد جامع مثل چاه آب، برق و یا تجهیز مساجد از دیگر خدمات این سامانه است.

جایگاه سامانه الکترونیکی مساجد

وزارت اوقاف عمان در تلاش است تا دستگاه تنظیم خودکار ثبت اطلاعات تمام مساجد جامع این کشور را با جزئیات آن از طریق سامانه الکترونیک مساجد ارائه دهد. این برنامه در چارچوب اجرای طرح ملی عمان برای شمارش تعداد مساجد جامع و دارایی وزارت اوقاف و بیت‌المال مطرح شده بود. این سیستم مکلف به ارائه این خدمات است تا بتوان به شکل کامل از آن استفاده کرد.

این سامانه برای کاربران نقشه تعاملی فراهم می‌کند و آمار تمام مصلی‌ها و مساجد کشور را در اختیار او قرار می‌دهد. علاوه بر این موارد، این برنامه قابلیت اطلاع از نزدیکترین مسجد یا مسجد جامع را دارا است. کاربران برای دستیابی به این خدمات می‌توانند از طریق شماره شهروندی یا شماره ملی یا شماره تلفن وارد درگاه سامانه الکترونیکی مساجد شوند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: