۰

مقام فرانسوی با شیخ الازهر دیدار می‎کند

وزیر خارجه فرانسه با سفر به قاهره و حضور در مرکز اسلامی الازهر با شیخ این مرکز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
کد خبر: ۲۴۳۱۹۸
۱۳:۳۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه قرار است امروز، ۱۸ آبان ماه با حضور در مرکز اسلامی الازهر با احمد الطیب، شیخ این مرکز دیدار و گفت‌وگو کند.

گفته می‌شود لودریان در این دیدار می‌خواهد بیانیه‌ای را خطاب به جهان اسلام که در واکنش به انتشار کاریکاتورهای توهین‎آمیز به پیامبر(ص) در فرانسه خشمگین هستند، ابلاغ کند.

انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز دعوت به تحریم کالاهای فرانسوی در جهان اسلام را در پی داشت و بنا به گزارش‌های رسیده هر گونه تحریم، خسارت‌های زیادی به اقتصاد فرانسه وارد خواهد آورد.

یک منبع آگاه در الازهر نیز با اشاره به دیدار غیرعلنی سفیر فرانسه در قاهره با شیخ الازهر در روزهای اخیر اعلام کرد سفیر فرانسه در این دیدار به دلیل اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه علیه اسلام، احضاریه دریافت کرده است.

منابع سیاسی نیز اعلام کرده‎اند مکرون در پی دیدار سفیر فرانسه با شیخ الازهر، سفر خود به مصر را لغو کرده؛ این در حالی است که دولت عبدالفتاح سیسی به دلیل حفظ روابط مصر با فرانسه، احمد الطیب را به عدم واکنش شدید در برابر مسئله توهین به پیامبر(ص) در این کشور مجبور کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: