۰

محکومیت اسلام‌ستیزی فرانسه در یونان

رئیس جمعیت مسلمانان پوماک یونان در گفت‌وگو با رایزن فرهنگی کشورمان، هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام(ص) در فرانسه را محکوم کرد.
کد خبر: ۲۴۳۰۸۶
۱۲:۳۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در پی اقدامات قبیح نشریه فرانسوی شارلی ابدو و سخنان گستاخانه رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از انتشار تصاویر موهن به رسول اکرم(ص)، مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی ایران در یونان با شیخ احمد امام، رئیس جمعیت مسلمانان پوماک* یونان تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

شیخ احمد امام در سخنان خود گفت: به همه برادران دینی ما در دنیا، چه شیعه باشند چه سنی و یا به هر مذهب دیگری که معتقدند، سلام و درود می‌فرستم و اقدام رئیس‌جمهور فرانسه را که از انتشار تصاویر موهن به رسول الله(ص) حمایت کرده است، محکوم می‌کنم.

وی افزود: می‌خواهم از این طریق، این مجله فرانسوی را که دشمنی آن ثابت شده است نیز محکوم کنم که با تصاویری موهن و کاریکاتورهای مختلف سعی در تمسخر پیامبر ما داشت.

رئیس جمعیت مسلمانان پوماک یونان اظهار کرد: این نشریه به پیامبر خدا احترام نگذاشت. پیامبری که چهارده قرن پیش دین اسلام را به جهانیان عرضه داشت. دینی که ما را ظلمات به سوی نور برد و به ما فرهنگ، سواد و نوع‌دوستی را آموخت.

وی تأکید کرد: دین اسلام به ما آموخت که یکتاپرست باشیم و پیامبرش را برای هدایت بشر فرستاد. کسانی را که از این اعمال ضد انسانی تحت پوشش آزادی بیان و اندیشه حمایت می‌‌کنند، محکوم می‌کنم.

شیخ احمد امام ادامه داد: اگر کسی به پیامبر ما توهین کند، اسمش آزادی بیان نیست و هیچ ارتباطی به آزادی اندیشه انسان‌ها ندارد. این اعمال چیزی جز دشمنی نیست و شبیه رفتارهای مشابهی است که در قرن‌های گذشته طی جنگ‌های صلیبی رخ داده و امروز نیز در قرن بیست و یکم همچنان به این حملات ادامه می‌دهند، حملاتی به دین اسلام و شخص پیامبر اکرم(ص).

وی در پایان سخنان خود، مطرح کرد: از شهر «اکسانتی» در یونان، اظهارات مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و اقدام مجله شارلی ابدو را محکوم می‌کنم، باید جلوی چنین رفتارهایی گرفته شود. این توهین‌ها، نشانه آزادی بیان و اندیشه نیست.

بنابر اعلام این خبر، شیخ احمد امام، از روحانیون متنفذ شمال یونان بوده و علاوه بر تحصیلات دینی فارغ التحصیل رشته تربیت مدرس از دانشگاه ارسطوی تسالونیک است. وی به زبان‌های یونانی، بلغاری و ترکی تسلط کامل دارد و با زبان‌های عربی و فارسی آشناست.

وی ضمن استقبال از راه‌اندازی پویشی جهانی برای محکوم کردن اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام (ص)، کلیپی سه و نیم دقیقه‌ای از سخنان خود در محکومیت رئیس‌جمهور فرانسه و مجله شارلی ابدو آماده و برای این نمایندگی فرهنگی ارسال کرد. این کلیپ از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان ترجمه و به زبان فارسی زیر نویس شده است.

*پُماک، پوماک یا پوماک نام پیروان دین اسلام در منطقه بالکان است. خاستگاه اصلی این مردمان منطقه «توروپ» در تراکیه که قسمت شمالی یونان باستان که امروزه در قسمت جنوب بلغارستان، شمال شرق یونان و قسمتی از ترکیه قرار دارد، بوده‌ است. امروزه پوماک‌ها در بخش‌هایی از بلغارستان، مقدونیه، یونان و ترکیه زندگی می‌کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: