۱

۳۲ هزار پرستار کشور به کرونا مبتلا شده‌اند

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به ابتلا ۳۲ هزار پرستار کشور به کرونا گفت: تاکنون فقط ۴ هزار پرستار استخدام شده‌اند لذا فشار زیادی به پرستاران وارد شده است.
کد خبر: ۲۴۳۰۲۴
۱۲:۵۵ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سید محمد پاکمهر صبح امروز در ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با توصیف شرایط کرونا در کشور، اظهار کرد: کرونا در کشور وضعیت بحرانی دارد و آمار فوتی‌ها بسیار بالا است و فشار زیادی بر حوزه درمان وارد شده.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه می‌خواستیم آمار فوتی‌های کشور زیر ۱۰۰ نفر باشد، گفت: متأسفانه روزانه بیش از ۴۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهد و ممکن است این آمار به شدت نیز بالا رود.

وی افزود: اگر بنا باشد وضعیت همینطور ادامه پیدا کند ممکن است تعداد فوتی‌ها به ۲۰۰ هزار نفر برسد.

پاکمهر با اشاره به شیوع کرونا در روستاها، بیان کرد: پاشنه آشیل کشور آگاه سازی مردم است و بدون آگاهی و همراه کردن مردم موفق نخواهیم شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ داروی مؤثر و واکسنی برای کرونا پیدا نشده و در این حوزه فرصتی برای سودجویان فراهم شده لذا مردم باید این موضوع را مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه سن در بیماری کرونا به شدت تأثیرگذار است، افزود: باید برنامه‌های ما با اولویت افراد مسن صورت گیرد.

پاکمهر بیان داشت: از ۱۱۰ هزار پرستار کشور، ۳۲ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۵ هزار نفر آنان بهبود یافته و به شغل خود بازگشته‌اند اما روحیه و توان جسمی پایین‌تری دارند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در انتها گفت: فقط ۴ هزار پرستار از ابتدای شیوع کرونا در کشور استخدام شده‌اند لذا در کل فشار بالایی بر روی پرستاران وجود دارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
پرستاران با آن همه مراقبتهای خاص و تجهیزات مناسب از جمله لباس یکدست و غیرقابل نفوذ و ماسکهای مجهز و مراعات کلیه مسائل بهداشتی چگونه مبتلا شده اند ؟؟؟
پس میشود نتیجه گیری کرد که کانون انتشار این ویروس مراکز درمانی هستند که نزدیک به ثلث پرستاران را درگیر کرده و از آنجا به بیرون انتقال پیدا میکند ...
به نظر من باید مراکز درمانی به مدت 2 هفته بسته شوند و مردم هم به زندگی عادی خود برگردند .