۱

نصب پوستر در تهران برای همدردی با خانواده قربانیان حمله به دانشگاه کابل

شهرداری تهران با نصب پوستر (یا پوسترهایی) در سطح پایتخت ایران، با خانواده قربانیان حمله انتحاری به دانشگاه کابل ابراز همدردی کرده است.
کد خبر: ۲۴۳۰۱۱
۱۱:۳۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شهرداری تهران با نصب پوستر (یا پوسترهایی) در سطح پایتخت ایران، با خانواده قربانیان حمله انتحاری به دانشگاه کابل ابراز همدردی کرده است.

در حمله سه مهاجم انتحاری به دانشگاه کابل که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، ۲۲ نفر کشته و ۴۰ نفر زخمی شدند؛ بیشتر کشته‌ها و زخمی‌های این حمله، دانشجویان بودند.

شهرداری تهران در پوستری که عکس آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، در کنار عبارت "با تو همدردیم ای همسایه" از هشتگی استفاده کرده که این روزها در افغانستان و ایران تبدیل به ترند توییتر شده است.

نصب پوستر در تهران برای همدردی با خانواده قربانیان حمله به دانشگاه کابل

ماجرای این هشتگ چیست؟

ناهید فرید، نماینده پارلمان افغانستان در توییتر نوشته است که یک شهروند پس از حمله، موبایل‌های کشته‌شدگان را از کنارشان جمع کرده و سرگرم پاسخ دادن به خانواده‌های‌شان بوده است.

خانم فرید به نقل از آن شهروند نوشته است: "چند تماس را‌ نتوانستم پاسخ بدهم؛ Mother و Father (نام مادر و پدر نوشته بود)، واقعا ترس داشتم.
متوجه تلفنی شدم که ۱۴۲ بار تماس گرفته و نهایتا یک پیام دریافت کرده بود 'جان پدر کجاستی؟'."

این توییت خانم فرید بیش از ۱۸۰۰ بار ریتوییت شده و عبارت برگرفته از آن (#جان_پدر_کجاستی) تبدیل به ترند کاربران شبکه‌های اجتماعی در دو کشور افغانستان و ایران شده است.

روز گذشته (چهارشنبه)، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران هم با انتشار عکسی از خود درحال امضای دفتر یادبود کشته‌شدگان حمله به #دانشگاه_کابل، با خانواده‌های آنان ابراز همدردی کرد.

تصاویری هم از حضور علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سفارت افغانستان در تهران برای امضای دفتر یادبود قربانیان حمله به دانشگاه کابل منتشر شده است.

همچنین برخی شهروندان ایرانی، با فرستادن دسته گل و پیام تسلیت به سفارت #افغانستان، با مردم این کشور ابراز همدردی کرده‌اند.
6

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
×
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
شهرداری تهران بجای این کارها پول انرا صرف خرید تانکر ودبه وبطری آب برای مردم تشنه سیستان نماید.