۰

عمره گزاران خارجی مناسک حج را آغاز کردند

عمره گزارانی که روز یکشنبه از کشورهای دیگر وارد عربستان شده اند، در پایان قرنطینه اجباری 3 روزه در هتلهای مکه مکرمه روز چهارشنبه، مراسم عمره را آغاز کردند.
کد خبر: ۲۴۲۹۷۶
۰۹:۳۵ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،  عمره گزارانی که روز یکشنبه از کشورهای دیگر وارد عربستان شده اند، در پایان قرنطینه اجباری 3 روزه در هتلهای مکه مکرمه امروز چهارشنبه، مراسم عمره را آغاز کردند.

 پیش بینی می شود عمره گزاران، مناسک حج را در گروه های 20 نفره که در یک بازه زمانی واحد، 32 گروه را دربر می گیرد به جا آورند. حریم مقدس مکه هر روز شاهد حضور 20 هزار عمره گزار و 60 هزار نمازگزار در روز خواهد بود.

وزارت حج و عمره عربستان تأکید کرد که گروه سنی غیرعربستانی مجاز به انجام مناسک، 18 تا پنجاه سال و همراه با ارائه گواهی تست پی سی آر، و نتیجه منفی ابتلا به ویروس کرونا است که از آزمایشگاه معتبر کشور فرد عمره گزار صادر شده باشد و از زمان گرفتن تست تا ترک کشور بیش از 72 ساعت نگذشته باشد. همچنین عمره گذار باید قبلا در اپلیکیشن “عمره”، رزرو خدمات را برای انجام عمره و نماز و زیارت مسجد نبوی انجام داده باشد.

در مرحله نخست از سرگیری تدریجی مراسم عمره که در نیمه ماه صفر امسال آغاز شد، به شش هزار عمره گزار از شهروندان و خارجی های مقیم عربستان که بالغ بر 30 درصد از ظرفیت مجازاست اجازه انجام مراسم حج داده شد. پس از آن مرحله دوم است که طی آن 40 هزار نمازگزار و 100 هزار به جا آورنده حج عمره در روز، مجاز به حضور در مسجدالحرام هستند که 75 درصد ظرفیت مجاز را شامل می شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: