۰

درخواست سازمان حقوق‌بشری برای فشار بر عربستان

سازمان حقوق بشری بین‌المللی "اسکای لاین" خواستار اقدام بین‌المللی جدی برای اعمال فشار بر عربستان شد تا بازداشتی‌های عقیده را آزاد کند.
کد خبر: ۲۴۲۹۵۸
۰۸:۳۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان حقوق بشری بین‌المللی "اسکای لاین" خواستار اقدام بین‌المللی جدی برای اعمال فشار بر عربستان شد تا بازداشتی‌های عقیده را آزاد کند.

این سازمان که مقرش در استکهلم است در بیانیه‌ای‌بر لزوم اقدام جدی سازمان ملل و سازمان‌های جهانی ذیربط برای توقف افزایش نقض آزادی‌های عمومی در عربستان و تحقیقات درباره بازداشت‌ها به دلیل استفاده از حق آزادی بیان و عقیده تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است، عربستان جزء اولین کشور‌هایی است که با هدف سرکوب صدا‌های مخالف به طرق مختلف مسدود کردن، مجازات زندان و جریمه کنترل شدیدی روی اینترنت و شبکه‌های مجازی اعمال می‌کند.

براساس این بیانیه، عربستان به موجب قانون جرائم اینترنتی کمپین‌های بازداشت راه انداخته است، قانونی که به عقیده سازمان‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل انتقاد آنلاین از دولت را جرم تلقی می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، اقدامات عربستان کاملاً با منشور بین‌المللی مربوط به حقوق مدنی و سیاسی مغایرت دارد.

هنوز مقامات سعودی به این بیانیه سازمان حقوق بشری اسکای لاین پاسخی نداده‌اند.

عربستان در مورد وضعیت آزادی بیان و حقوق بشر در این کشور با انتقادات بین‌المللی روبروست، اما بار‌ها تعهد خود را نسبت به "اجرای شفاف قانون" اعلام کرده است.

۱۵ مه ۲۰۱۸ مقامات سعودی تعدادی از فعالان زن حقوق بشری را بازداشت کردند که بسیاری از آن‌ها همچنان تحت بازداشت بوده و به شیوه‌های مختلف شکنجه شده‌اند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: