۰

وجود ۳.۵ میلیون زاغه‌نشین در عراق

وزیر برنامه ریزی عراق از زاغه نشینی به عنوان یکی از مشکلات خطرناک نیازمند راه حل مناسب نام برد و اذعان کرد که در این کشور چند میلیون زاغه نشین وجود دارند.
کد خبر: ۲۴۲۹۴۴
۱۵:۵۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر برنامه ریزی عراق از زاغه نشینی به عنوان یکی از مشکلات خطرناک نیازمند راه حل مناسب نام برد و اذعان کرد که در این کشور چند میلیون زاغه نشین وجود دارند.

وزارت برنامه ریزی عراق بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جلسه کمیته حقوقی عالی برای رسیدگی به زاغه نشین های این کشور، به ریاست «خالد بتال النجم»، وزیر برنامه ریزی و حضور «وائل الاشهب»، مدیر برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد (UN–HABITAT) در بغداد، «مهدی العلاق»، مشاور صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) و شماری از مقامات عراقی برگزار شده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، النجم در جلسه مذکور تاکید کرده که حاشیه نشینی و زاغه نشینی یکی از پرونده های مهم و خطرناک در عراق به شمار می آید و باید برای این مشکل، راه حل های مناسب در راستای بهبود وضعیت زندگی ساکنان آن ایجاد کرد.

وزیر برنامه ریزی عراق ضمن اذعان به این که در استان های مختلف این کشور، بیش از چهار هزار زاغه با بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد و سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در آنها زندگی می کنند، اعلام کرد که این وزارتخانه در پی ارائه قانون مربوط به بررسی و تسویه مشکل زاغه نشینی، با همکاری برنامه اسکان بشر سازمان ملل یک طرح را برای پیمایش فراگیر زاغه های مختلف با هدف اطلاع از وضعیت آنها و تعیین راه حل و رسیدگی مناسب تدوین کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: