۰

استفاده از مواد ضدعفونی چه آسیبی به پوست وارد می‌کند

استفاده مکرر از مواد ضدعفونی در هر ثانیه و دقیقه که یکی از مهمترین موارد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است، به پوست آسیب جدی وارد می‌کند و بهتر است افراد پس از مصرف این مواد از کرم‌های آب‌رسان یا مرطوب کننده نیز استفاده کنند.
کد خبر: ۲۴۲۹۲۹
۱۴:۲۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: استفاده مکرر از مواد ضدعفونی در هر ثانیه و دقیقه که یکی از مهمترین موارد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است، به پوست آسیب جدی وارد می‌کند و بهتر است افراد پس از مصرف این مواد از کرم‌های آب‌رسان یا مرطوب کننده نیز استفاده کنند.

متخصص پوست و مو افزود: مردم برای شستشوی مکرر دست ها در همه گیری کرونا، تا حد امکان از مواد شوینده ملایم بدون رنگ شیمیایی و غیر معطر استفاده کنند و بعد از شستشوی دست ها، برای خشک کردن آب باقیمانده، دستمال کاغذی و یا پارچه را به آرامی بر روی دست ها قرار دهید.

مرضیه دشتی اظهار داشت: هیچ گاه دستمال را با فشار بر روی سطوح دست ها نکشید، این کار باعث تشدید خشکی، قرمزی و خارش دست ها می شود و اگر در طول روز به طور مکرر دست ها را با صابون می شویید باید از صابون های غیرمعطر و گلیسیرینه استفاده شود.

وی با بیان اینکه در موارد حاد کمپرس آب سرد می تواند تا حدودی مانع از تشدید خارش و تورم ناحیه ملتهب پوست شود، اضافه کرد: افراد حساس و مبتلا به آلرژی پوستی بهتر است برای تمیز کردن دست ها از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند و شستشو با آب و صابون می تواند جایگزین مناسبی برای مصرف مواد ضدعفونی کننده باشد.

به گفته دشتی، سعی شود از تماس مواد معطر مانند ادکلن ها، اسانس ها و سایر مواد آرایشی معطر با پوست دست پیشگیری کنید و برای آگاهی از حساسیت و آلرژی به عطر و ادکلن ها به نوشتار حساسیت یا آلرژی به عطر، ادکلن و سایر مواد معطر توجه شود.

وی توصیه کرد: در موارد احساس خشکی، خارش و قرمزی پوست، برای کنترل عوارض باید از پمادهای هیدروکورتیزون استفاده کرد.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: یکی از موارد مهمی که متوجه کادر درمان و سلامت است، ابزار و تجهیزات محافظتی که پزشکان و پرستارها بوده که باید از آنها استفاده کنند و بپوشند و این کار به پوستشان آسیب می‌زند، تجهیزات حفاظت فردی توصیه شده که بخشی از پروتکل کنونی است شامل دستکش، ماسک، گان و کلاه اسکراب است و این تجهیزات می‌توانند باعث تحریک پوست در ناحیه‌ صورت و دست‌ها شوند.

دشتی افزود: پرسنل درمان باید بعد از درآوردن تجهیزات محافظتی روتین مراقبت از پوست را جدی بگیرند که می‌تواند شامل خوب شستن دست‌ها برای پاک کردن اثر لاتکس و سایر موادی باشد که دستکش‌ها دارند و بهترین توصیه، دوش گرفتن و حمام کردن است و استفاده از کرم‌های آب‌رسان نیز می‌تواند به مراقبت از پوست کمک کند.

وی به کمبود ویتامین D افراد در دوران قرنطینه خانگی اشاره کرد و افزود: قرار نگرفتن در معرض نور خورشید به عنوان یکی از پیامدهای قرنطینه شدن است، وقتی همه روز را در خانه سپری می‌کنیم، نمی‌توانیم به اندازه‌ کافی از نور خورشید استفاده کنیم و همین باعث کاهش سطح ویتامین D در بدن می‌شود.

دشتی تاکید کرد: ویتامین D نقش مهمی در سلامت پوست دارد و از سلول‌های پوستی ما و سوخت و سازشان محافظت می‌کند. بنابراین باید سعی کنیم تا حد ممکن در معرض نور خورشید باشیم. اگر نمی‌توانید بیرون بروید، به بالکن بروید یا پنجره‌ها را باز کنید و اجازه دهید چند دقیقه نور خورشید به پوست بتابد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: