۰

اقامه نخستین نماز در تنها مسجد رسمی پایتخت یونان

پس از مدت‌ها تأخیر در افتتاح تنها مسجد رسمی پایتخت یونان، برای نخستین بار مسلمانان اجازه یافتند که در این مسجد به طور محدود نماز بخوانند.
کد خبر: ۲۴۲۸۳۹
۱۵:۵۴ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، روز گذشته، دوشنبه، هجده مسلمان ساکن آتن برای شرکت در اولین نماز در مسجد جامع این شهر گرد هم آمدند.

افتتاح این مسجد که ساخت آن سال گذشته به پایان رسید بارها به تعویق افتاده و البته این مسجد مناره ندارد و پخش اذان از بلندگوهای آن ممنوع است و مسئولان آن از سوی دولت یونان تعیین می‌شوند. این مسجد می‌تواند تا ۳۰۰ مرد و ۵۰ زن نمازگزار را در خود جای دهد.

«زکی محمد»، روحانی مراکشی، اولین امام جماعت مسجد آتن است. وی بیش از ۲۵ سال پیش به یونان آمد و به زبان‌های عربی، یونانی و فرانسوی صحبت می‌کند. او در رشته‌های علوم اسلامی و ریاضیات تحصیل کرده است.

این مسجد که در محله ووتاکینوس آتن واقع است از نیم ساعت قبل از نماز صبح و حداکثر نیم ساعت بعد از نماز عشاء باز خواهد بود. همچنین قرار است این مسجد در ماه رمضان ۲۴ ساعته باز باشد.

آتن تنها پایتخت اروپایی بود که پیش از ساخت این مسجد، مسجد نداشت. طرح ساخت آن در سال ۲۰۰۷ در میان مخالفت کلیسای ارتدوکس یونان و ملی‌گرایان ضد ترکیه آغاز شد و در سال ۲۰۱۹ با صرف ۸۰۰ هزار یورو از سوی دولت یونان به پایان رسید، اما افتتاح رسمی آن در پیچ و خم نظام اداری این کشور و به بهانه‌های مختلف بارها به تأخیر افتاده است.

مسلمانان یونان طی سال‌های اخیر در زیرزمین‌ها و مکان‌های خصوصی نماز را اقامه می‌کنند و همواره از دولت این کشور خواسته‌اند تا مسجدی رسمی را برای آنها بسازد.

سال گذشته «نعیم الغندور» رئیس انجمن مسلمانان یونان از طراحی و گنجایش کم این مسجد گلایه کرد.
وی گفت: یونان ۵۰۰ هزار نفر مسلمان دارد و این مسجد پاسخگوی نیاز آنها نیست. همچنین معماری این مسجد هیچ شباهتی به مساجد اسلامی ندارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: