۰

گفتگوی ولیعهد ابوظبی با ماکرون درمورد اهانت به پیامبر

ولیعهد ابوظبی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که پیامبر اسلام از قداست بزرگی نزد مسلمانان برخوردار بوده و ارتباط دادن این موضوع به خشونت و سیاسی کردن آن مردود است.
کد خبر: ۲۴۲۷۱۸
۰۸:۴۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،  «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی روز یکشنبه تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش اسکای‌نیوز، رئیس جمهور فرانسه و ولیعهد ابوظبی در این تماس تلفنی درباره تقویت روابط میان دو کشور و اوضاع منطقه به تبادل نظر پرداختند.

محمد بن زاید همچنین اقدامات تروریستی که فرانسه طی روز‌های اخیر شاهد آن بوده را محکوم کرد.

ولیعهد ابوظبی گفت: «این اقدامات با آموزش‌ها و اصول تمامی دین‌های آسمانی که به صلح، محبت و تسامح دعوت می‌کند و بر مقدس بودن جان انسان‌ها تاکید داشته منافات دارد.»

وی همچنین اظهارات تنفر آمیز که باعث وخیم شدن روابط میان ملت‌ها شده و احساسات میلیون‌ها انسان را جریحه دار می‌کند، رد کرد و گفته این اظهارات تنها در راستای افراد دارای افکار افراطی خواهد بود.

بن زاید هرگونه توجیه جنایت، خشونت و ترور را رد کرد و گفت: «حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) از قداست بزرگی نزد مسلمانان برخوردار بوده و ارتباط دادن این موضوع به خشونت و سیاسی کردن آن، مردود است.»

ولیعهد ابوظبی گفت: «دولت امارات در رویکرد خود کاملا شفاف بوده و کشوری عربی مسلمان است که با جهان بر اساس تسامح، همکاری و خیرخواهی برای دیگران زندگی می‌کند.»

بن زاید و ماکرون در این تماس تلفنی با هرگونه اقدامی که تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه یا مداخله در امور داخلی کشور‌ها باشد ابراز مخالفت کردند.

اظهارات اسلام‌ستیزانه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از اقدام معلم تاریخ فرانسوی در انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم (ص) و اصرار ماکرون در ارائه لایحه‌ای ضداسلامی سبب شده تا فرانسه روی خط تنش و ناامنی قرار بگیرد.

تاکنون در بسیاری از کشور‌های اسلامی پرچم فرانسه و عکس رئیس‌جمهور آن آتش زده شده یا در برابر سفارت این کشور، تجمعاتی برگزار شده است و مسلمانان خواستار عذرخواهی رسمی مقامات فرانسوی شده‌اند.

همچنین در بسیاری از کشور‌های اسلامی پویش تحریم کالا‌های فرانسوی به راه افتاده که این اقدام موجب هراس مقامات این کشور اروپایی شده است.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: