۰

تجمع تظاهرکنندگان عراقی در برابر استانداری ذی‌قار

خانواده قربانیان اعتراضات در استان ذی‌قار در جنوب عراق به دولت نسبت به هرگونه تلاش برای متفرق کردن تحصن‌ها هشدار دادند.
کد خبر: ۲۴۲۷۰۶
۱۵:۵۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، خانواده قربانیان اعتراضات در استان ذی‌قار در جنوب عراق به دولت نسبت به هرگونه تلاش برای متفرق کردن تحصن‌ در میدان «الحبوبی» که به مرکز اعتراضات در این کشور تبدیل شده است، هشدار دادند.

گروهی از خانواده‌های قربانیان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نسبت به هرگونه مداخله برای متفرق کردن تحصن مسالمت‌آمیز در میدان الحبوبی هشدار می‌دهیم و از فرماندهی عملیات سومر و فرماندهی پلیس ذی‌قار می‌خواهیم حفاظت و حمایت لازم را از این میدان فراهم کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما خانواده شهداء به تحصن مسالمت‌آمیز خود تا زمان تحقق خواسته‌هایمان ادامه می‌دهیم و از انقلابیون می‌خواهیم که خویشتنداری کنند و از مسالمت‌آمیز بودن این انقلاب و امنیت استان محافظت کنند.

همچنین خبر می‌رسد معترضان در ناصریه با بستن ساختمان استانداری خواستار استعفای استاندار شدند

براساس گزارش میدل ایست نیوز، منابع عراقی از تجمع تظاهرکنندگان دربرابر استان‌داری ذی قار و بستن ساختمان آن خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های عراقی ده‌ها تن از معترضان در شهر ناصریه، مرکز استان‌ ذی‌قار، با بستن ساختمان استانداری خواستار استعفای «ناظم الوائلی»، استاندار ذی‌قار، شدند.

این معترضان از سوءمدیریت و ضعف خدمات در استان انتقاد دارند.

شب گذشته نیز فعالان تظاهرات در ناصریه تأکید کردند که حاضر به تخلیه میدان «الحبوبی»، کانون تظاهرات در ناصریه، نیستند و از نیروهای امنیتی عراق خواستند که امنیت آنها را تأمین کند.

دولت عراق روز شنبه از بازگشایی میدان التحریر و پل الجمهوریه در بغداد خبر داد که مرکز برگزاری اعتراضات در عراق در سال گذشته میلادی بودند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: