۰

اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در پی انتقادات شدید مسلمانان

رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی تلویزیونی در پاسخ به انتقادات علیه وی در پی انتشار کاریکاتورهای ضد اسلامی در این کشور گفت: فرانسه نخستین کشوری بوده که قرآن را ترجمه و مسجد افتتاح کرده است.
کد خبر: ۲۴۲۷۰۲
۱۵:۴۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی تلویزیونی در پاسخ به انتقادات علیه وی در پی انتشار کاریکاتورهای ضد اسلامی در این کشور گفت: فرانسه نخستین کشوری بوده که قرآن را ترجمه و مسجد افتتاح کرده است.

 امانوئل مکرون اظهار کرد: افراط‌گرایان آفت اسلام هستند و ما با آنان می‌جنگیم تا از فرانسوی‌ها که میلیون‌ها نفرشان مسلمانند، حمایت کنیم.

وی افزود: مسلمانان نخستین گروه متضرر از تروریسم هستند و ۸۰ درصد قربانیان تروریسم مسلمانند. من احساسات مسلمانان در برابر کاریکاتورهاـ کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر(ص) ـ را درک می‌کنم.

مکرون همچنین تصریح کرد: فرانسه نخستین کشوری بوده که قرآن را ترجمه و مسجد ساخته است که همان مسجد بزرگ موجود در پاریس است و مراکز و اماکن اسلامی زیادی در فرانسه وجود دارد.

رئیس‌ جمهور فرانسه در حالی این اظهارات را به زبان آورده است که سخنان اخیر وی درباره اسلام و مسلمانان مخالفت‌های زیادی در پی داشته و وی انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر(ص) در این کشور را به بهانه آزادی بیان توجیه کرده و گفته بود «ما از نقاشی‌ها و کاریکاتورها دست نخواهیم کشید، گرچه برخی عقب‌نشینی کنند». مسلمانان این اظهارات را بیانگر تشویق مکرون به تداوم اسلام‌ستیزی می‌دانند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: