۰

شرایط بحرانی گرمخانه های پایتخت در روزهای کرونایی

نمایندگان انجمن های اسلامی ۶ دانشگاه، در نامه ای به فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خواستار توجه به وضعیت گرمخانه های پایتخت در روزهای کرونایی شده اند.
کد خبر: ۲۴۲۶۷۳
۱۳:۰۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،نمایندگان انجمن های اسلامی ۶ دانشگاه، در نامه ای به فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خواستار توجه به وضعیت گرمخانه های پایتخت در روزهای کرونایی شده اند.

 در این نامه خطاب به علیرضا زالی، آمده است: با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا، به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا پذیرش در اقامتگاه ها و گرمخانه های شهرداری که به منظور اسکان افراد بی خانمان تعبیه شده بود، متوقف گردید. اکنون با توجه به شروع فصل سرما و شدت شیوع بیماری کویید ۱۹ ، ساماندهی این گرمخانه ها از حائز اهمیت بیشتری نسبت به گذشته است.

حمایت از اقشار آسیب پذیر، از جمله زنان بی خانمان با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و شروع فصل سرما وظیفه دینی همه ما است.

افزایش تعداد مراجعات بی خانمان ها، از ۴۹۰ هزار نفر شب به ۷۰۰ هزار نفر شب، نشان دهنده اهمیت بالای تامین زیر ساخت هات است. بخشی از بی خانمان های پایتخت را زنان تشکیل می دهند که تامین امنیت و حفظ کرامت آنان در جامعه ایرانی اسلامی، از اهمیت بالایی برخوردارست و به همین جهت، تامین اسکان برای آنها باید در اولویت قرار گیرد.

در حال حاضر، ساختمان گرمخانه ها از استاندارد کافی جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا بهره مند نبوده و این امر موجب افزایش شیوع بیماری و مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا خواهد شد. به نظر می رسد به زودی گرمخانه های پایتخت، با توجه به عبور و مرور زنان بی خانمان در فضای عمومی شهری و عدم رعایت نکات بهداشتی، تبدیل به کانون هایی جهت انتقال ویروس در سطح شهر خواهدشد. سال گذشته تعداد زنانی که به گرمخانه ها مراجعه می کردند ۵۰ هزار نفر بود ؛ این در حالیست که امسال تنها برای ۴۰۰ نفر از این تعداد، امکان اسکان تدارک دیده شده است.

با عنایت بر عرایض فوق، از حضورتان تقاضا می گردد نظربه ظرفیت های شهری، تعطیلی ورزشگاه ها و امکان استفاده از اماکن عمومی سرپوشید ه شهری و... جهت اسکان این قشر آسیب پذیر، در جهت اجرای ماده ۱۲ قانون سازمان وظیفه ساماندهی متکدیان ، کارتن خواب ها ، معتادین و کودکان کار و همچنین اجرای مفاد قانون ششم توسعه اقتصادی اهتمام مضاعف ورزید.

ضمنا از نهادهای ذی ربط خواستاریم درجهت ساماندهی وضعیت اسکان زنان بیخانمان شهر تهران و همچنین مدیریت مقابله با این ویروس در داخل گرمخانه ها، راهکارهای مناسبی اتخاذ نمایید ؛ باشد که در جهت اجرای عدالت اجتماعی گام های موثری برداریم.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه عالمه طباطبایی

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: