۰

تماس تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه با همتای تونسی درباره حملات تروریستی

رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با همتای تونسی خود به بررسی پرونده مهاجرت غیرقانونی و «حمله نیس» فرانسه پرداخت.
کد خبر: ۲۴۲۶۶۸
۱۲:۱۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دفتر ریاست‌جمهوری تونس در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با «قیس سعیّد» همتای تونسی او درباره حوادث اخیر در فرانسه به ویژه حمله شهر نیس که توسط یک تبعه تونسی صورت گرفت، خبر داد.

در این بیانیه آمده است که «دو طرف روابط دوجانبه و عملیات‌های تروریستی در فرانسه را بررسی کردند».

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، رؤسای جمهور تونس و فرانسه همچنین موضوع مهاجرت غیرقانونی و راه‌حل‌های مربوط به آن را مورد بررسی قرار دادند.

آمارهای وزارت کشور تونس نشان می‌دهد که از اوایل سال جاری میلادی تا اواسط سپتامبر ۸۵۸۱ تونسی سعی کرده‌اند با عبور از آب‌های تونس خود را به سواحل اروپا برسانند.

روز پنج‌شنبه گذشته یک فرد مسلح با چاقو به سمت افرادی در نزدیکی کلیسای «نوتردام» شهر نیس واقع در جنوب فرانسه حمله کرد که به گفته پلیس دستکم سه نفر در این حمله کشته شدند.

همچنین شهر «آوینیون» واقع در جنوب شرقی فرانسه نیز شاهد تیراندازی پلیس به یک فرد مسلح به چاقو بود که به کشته شدن وی انجامید.

پیشتر منابع خبری گزارش دادند که عامل حمله در شهر «نیس» یک جوان ۲۱ ساله تونسی به نام «ابراهیم العویساوی» است که به تازگی وارد فرانسه شده است.

از سوی دیگر «محسن الدالی» سخنگوی مجمع قضایی ویژه مبارزه با تروریسم در تونس گفت که اجرای تحقیقات درباره حقیقت وجود گروه موسوم به «المهدی» در جنوب این کشور و میزان ارتباط آن با حمله نیس، آغاز شده است.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: