۰

سومین مرحله از حج عمره پس از شیوع کرونا آغاز شد

سومین مرحله از مراسم حج عمره پس از شیوع ویروس کرونا از نیمه شب شنبه (روز یکشنبه) و با اجرای اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و با حضور حجاج تمامی کشورها آغاز شد.
کد خبر: ۲۴۲۶۵۳
۱۱:۰۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سومین مرحله از مراسم حج عمره پس از شیوع ویروس کرونا از نیمه شب شنبه (روز یکشنبه) و با اجرای اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و با حضور حجاج تمامی کشورها آغاز شد.

سومین مراسم عمره پس از شیوع ویروس کرونا، نیمه شب شنبه – یکشنبه- به وقت مکه با حضور شهروندان عربستانی و نیز اتباع خارجی آغاز شد.

عربستان سعودی چند ساعت پیش اعلام کرد که اجرای عمره را برای کسانی که از خارج عربستان می آیند با اعمال محدودیت هایی مجاز می کند. این برای اولین بار از زمان تعلیق مراسم حج برای شهروندان غیر سعودی به دلیل پیامدهای ویروس کروناست.

بر این اساس در مرحله سوم با در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه بهداشتی درمسجد الحرام ظرفیت ۲۰ هزار زائر و ۶۰ هزار نمازگزار در روز در نظر گرفته شده است.

در همین راستا حساب رسمی ریاست امور مسجدالحرام و مسجدالنبی در “توئیتر” تصاویر انجام عمره زائران در صحن مسجدالحرام را مطابق با مرحله سوم انجام عمره که قبلاً به تصویب مقامات سعودی رسیده بود، منتشر کرد.

در مرحله اول اجازه انجام عمره به شهروندان و ساکنان عربستان با ظرفیت ۳۰ درصد یعنی ۶ هزار زائر در روز داده شده بود.

در مرحله دوم در ۱۸ اکتبر(مهر)، زیارت و دعا برای شهروندان و ساکنان عربستان ، با ظرفیت ۷۵ درصد یعنی ۱۵ هزار زائر و ۴۰ هزار نمازگزار در روز آغاز شد.

در مرحله سوم که از اول نوامبر(۱ آبان) آغاز شده است انجام عمره برای شهروندان و ساکنان داخل و خارج عربستان با ظرفیت ۲۰ هزار زائر و ۶۰ هزار نمازگزار انجام می شود.

اما در مرحله چهارم با تایید اینکه خطرات این ویروس همه گیر از بین رفته است. انجام عمره برای همه شهروندان و ساکنان داخل و خارج عربستان به صورت کامل مجاز خواهد شد.

در مراحل سه گانه اول ظرفیت مسجدالحرام با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده است در حالی که مرحله چهارم از تمام ظرفیت این مکان استفاده خواهد شد.

در ماه مارس (فروردین) گذشته، ریاض تصمیم گرفت که به دلیل همه گیری کوید – ۱۹ ، اجرای عمره را متوقف کند و فقط با حضور شهروندان این کشور مراسم عمره برگزار شود.

وزارت بهداشت عربستان سعودی دیروز (شنبه) گزارش داد که علاوه بر ۴۳۳ مورد بهبود یافته ، ۱۹ مورد مرگ و ۴۰۲ مورد ابتلای جدید به ویروس “کرونا” را ثبت کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه ای افزود که تاکنون تعداد مبتلایان به ۳۴۷ هزار و ۲۸۲ مورد افزایش یافته است که از این تعداد ۵ هزار و ۴۰۲ نفر فوتی و ۸۴۲ هزار و ۳۳۳ نفر بهبود یافته اند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: