۰

دستگیری جاعلان 288 قطعه کارت‌بانکی در قم

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری جاعلان ۲۸۸ قطعه کارت‌بانکی خبر داد.
کد خبر: ۲۴۲۶۵۰
۱۰:۴۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: فضای سایبر به جهت فرصت‌هایی که ایجاد کرده است همواره موردتوجه مجرمان و کلاه‌برداران بوده و با شیوه‌های مختلف دارایی‌های مردم را به یغما می‌برند.

وی با اشاره به دستگیری 2 متهم توسط پلیس فتا ابراز کرد: این متهمان با اجاره یک باب مغازه لوازم‌آرایشی و بهداشتی در یکی از خیابان‌های پرتردد شهر قم و با تهیه و نصب دستگاه اسکیمر‌، پس از خرید مشتریان در یک فرصت مناسب ، کارت‌های بانکی آن‌ها را کپی و با شیوه‌های خاصی اطلاعات کارت‌ها را بر روی کارت‌های خام منتقل می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان قم با تأکید اینکه متهمان حدوداً 25 و 30 ساله هستند و یکی از آن‌ها ساکن قم و سابقه‌دار و همدست وی اهل یکی از استان‌های غرب کشور است، افزود: این افراد پس از کپی کردن 288 قطعه کارت مربوط به همین تعداد مشتری قصد داشتند صبح روز دستگیری مغازه را تخلیه و با خریدهای مختلف ازجمله خرید از طلافروشی‌ها، متواری شوند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان با سرعت عمل و اشراف اطلاعاتی دقیق مأموران پلیس فتای قم، قبل از تکمیل فرآیند جرم و خالی کردن حساب‌های بانکی مردم دستگیر شدند.

میرفیضی برای جلوگیری از این شیوه مجرمانه توصیه کرد: کسبه بایستی دستگاه کارت‌خوان را در اختیار مشتری‌ها قرار دهند تا خود مشتریان پس از خرید، کارت کشیده و رمزشان را وارد کنند.

فرمانده انتظامی استان قم به شهروندان نیز توصیه کرد که تحت هیچ شرایطی کارت‌بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار نداده و رمز را خود شخصاً وارد کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: