۰

کاهش تب با ۴ درمان خانگی و طبیعی

تب یکی از بیماری‌های شایع است که بسیاری از افراد به ویژه کودکان در معرض آن هستند که علائم آن درجه حرارت بالا، احساس لرز و سرما در بدن است.
کد خبر: ۲۴۲۶۳۷
۰۹:۴۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

کاهش تب با ۴ درمان خانگی و طبیعی

شیعه نیوز: علاوه بر دمای بالا و احساس لرز و سرما، تب علائم دیگری نیز دارد؛ به گونه‌ای که برخی از افراد اشتهای خود را از دست می‌دهند و در موارد شدید ممکن است دچار کم آبی و ضعف نیز شود. برای بزرگسالان دمای ۳۷ درجه سانتی گراد یک درجه حرارت طبیعی است، اما با این وجود ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. اگر دمای شما از ۳۷ درجه سانتیگراد بالاتر باشد، به مفهوم این است که شما بیمار هستید.

همیشه می توان برای کاهش دمای بدن از دارو استفاده کرد اما برخی درمان های خانگی نیز وجود دارند که به شما کمک می کنند تا به طور طبیعی از تب خلاص شوید. رفتن به طبیعت همیشه بهترین گزینه است؛ زیرا نسبت به هر چیز مبتنی بر مواد شیمیایی ایمن تر و مؤثرتر است.

در این گزارش با ۴ روش درمانی کاملا طبیعی برای کمک به درمان تب آشنا خواهید شد که به شرح ذیل است:

ریحان

ریحان از دیرباز به دلیل خواص دارویی که دارد همواره مورد توجه مردم بوده است. تحقیقات ثابت کرده اند که این گیاه به اندازه هر آنتی بیوتیک دیگری در هنگام تب موثر است. نحوه استفاده از آن بسیار ساده است؛ یک مشت برگ ریحان و یک قاشق چای خوری زنجبیل آسیاب شده را به آب اضافه کنید و آن را بجوشانید تا محلول نصف شود. می توانید کمی عسل نیز به آن اضافه کرده و این شربت را روز چند بار بنوشید.

سیر

سیر یک گیاه فوق العاده با خواص ضد باکتریایی است. تحقیقات نشان می دهد که سیر حاوی سولفیدهای داییل است که این ماده ماهیتی ضد التهابی و ضد قارچی دارد و به کاهش دمای بدن کمک می‌کند.

یک حبه سیر را خرد کرده و آن را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید؛ اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند و سپس آن را صاف کنید. دستکم روزی دوبار از این محلول بخورید تا دمای بدن شما کاهش یافته و از شر تب خلاص شوید.

زنجیل

همیشه در مواقع سرماخوردگی و سرفه زنجبیل یک همراه مورد اعتماد برای ما است؛ زیرا حاوی خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی طبیعی است که ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن، انواع عفونت ها را درمان می‌کند.

می‌توانید زنجبیل رنده شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و برای رهایی از تب آن را بنوشید. شیوه دیگری نیز وجود دارد: یک قاشق چای خوری عصاره زنجبیل، یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید؛ سپس این نوشیدنی را چندین بار در طول روز بنوشید و تفاوت را احساس کنید.

سرکه سیب

این روش شاید برای شما تعجب آور باشد؛ اما سرکه سیب برای درمان تب تاثیر فوق العاده ای دارد. این مایع ماهیت اسیدی دارد و به کاهش دمای بدن و خنک شدن شما کمک می‌کند.

علاوه بر این، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در سرکه سیب مواد معدنی از دست رفته بدن شما را جبران می کند. دو قاشق چای خوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب مخلوط کرده و این مخلوط را چند بار در روز بنوشید.

منبع : ارم نیوز

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: