۰

هشدار وزیر کشور فرانسه نسبت به وقوع حملات بیشتر

وزیر کشور فرانسه روز جمعه هشدار داد کشورش درگیر آنچه که او "جنگ علیه ایدئولوژی اسلامگرایی" خواند شده و وقوع حملات بیشتر در خاک آن محتمل است.
کد خبر: ۲۴۲۵۲۴
۰۹:۰۸ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر کشور فرانسه روز جمعه هشدار داد کشورش درگیر آنچه که او "جنگ علیه ایدئولوژی اسلامگرایی" خواند شده و وقوع حملات بیشتر در خاک آن محتمل است.

 ژرالد درمنن، وزیر کشور فرانسه در مصاحبه ای با رادیو آر.تی.ال بیان داشت: ما در جنگی علیه دشمنی هستیم که هم در داخل است و هم در خارج.

او گفت: ما باید درک کنیم که رخدادهایی از جنس این حملات وحشتناک وجود داشته و وجود خواهد داشت.

وزیر کشور فرانسه همچنین در مصاحبه ای با آر.تی.ال گفت که از نظر او، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مسئول حملات تروریستی رخ داده در فرانسه با توجه به تحریک کردن به نفرت در صحبتهایش است.

درمنن اظهار کرد: ما در این موقعیت به طور خاص به خاطر سخنرانی های مروج نفرت از جانب کشورهای خارجی یا رهبران کشورهای خارجی هدف قرار گرفته شده ایم. من به روشنی به صحبتهای کاملا مفتضحانه رئیس جمهور اردوغان و برخی از وزرایش فکر می کنم.

او ادامه داد: من با ناراحتی صحبتهای یک وزیر سابق مالزی را خواندم که در نقل قولی که از او می کنم گفت، مسلمانان حق کشتن فرانسوی ها را دارند و زمان زیادی طول کشید تا توئیتر آن را از شبکه های اجتماعی حذف کرد.

درمنن همچنین گفت: ما با یک مذهب در جنگ نیستیم بلکه با یک ایدئولوژی یعنی ایدئولوژی اسلامگریی در جنگیم. وقتی ما در جنگ باشیم باید درک کنیم که رخدادهای دیگری همچون این حمله انزجار برانگیز رخ خواهد داد.

مقام های فرانسه گزارش کردند یک مظنون جدید روز جمعه در چارچوب تحقیقات در ارتباط با حمله مرد تونسی که سه تن را در یک کلیسا در این کشور کشت دستگیر شده است؛ دستگیری که در ضمن افزایش تدابیر و سطح هشدار امنیتی در این کشور انجام شده است.

یک مقام قضایی فرانسه تصریح کرد، این مظنون ۴۷ ساله بوده و گمان برده می شود با عامل حمله در شب قبل از وقوع آن در کلیسای نوتردام در تماس بوده است. عامل این حمله به نام ابراهیم عوساوی به گفته مقام های فرانسه به شدت در حمله پلیس این کشور مجروح شده و در بیمارستان در وضعیت وخیم بستری است. دادستانها در فرانسه و تونس مشغول تحقیق هستند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: