۰

الجزایر خواستار شکایت رسمی علیه فرانسه شد

هفت حزب پارلمان الجزایر روز چهارشنبه از نهادهای حقوقی بین الملل خواستند علیه اسلام ستیزی فرانسه و اهانت به نمادهای اسلامی شکایت قضایی ارائه دهند.
کد خبر: ۲۴۲۴۹۱
۱۲:۴۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،  حزب های «جنبش جامعه مسلمان»، «جبهه عدالت وتوسعه»، «حرکة النهضه»، «البناء الوطنی» ( که همه اسلامی هستند) «أمل الجزائر»، «مستقل ها» (میانه رو) و «حزب کارگر» (چپگرا) در پارلمان الجزایر در بیانیه ای مشترک خواستار طرح دادخواست قضایی بین المللی علیه فرانسه بخاطر اهانت ها به اسلام و مسلمانان شده اند.

این نمایندگان پارلمان الجزایر اظهارات اهانت آمیز و غیراخلاقی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرده اند و از جمعیت ها و سازمان های حقوقی بین المللی خواسته اند یک دادخواست قضایی رسمی علیه فرانسه پیرامون اظهارات نفرت پراکن و تبعیض آمیز ارائه دهند.

آن ها همچنین از پارلمان های عربی خواسته اند چنین رفتارهایی را محکوم کرده و در این راستا جلسات فوق العاده و اضطراری برگزار کنند.

فرانسه در روزهای اخیر شاهد انتشار تصاویر و کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) بر ویترین و جلوی ساختمان ها بود که موجی از خشم و انزجار در جهان اسلام به دنبال داشت.

در 21 اکتبر جاری، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: دست از حمایت کاریکاتورها برنمی دارد؛ که خشم مسلمانان را دوچندان کرد و کارزارهایی جهت تحریم کالاهای فرانسوی به راه افتاد.

منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: