۰

ضرب و شتم خواهر و برادر اردنی در فرانسه

یک خواهر و برادر اردنی بعد از تکلم به زبان عربی در فرانسه تحت تعقیب و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۲۴۲۴۲۳
۱۶:۰۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در پی تنش‌های اخیر میان فرانسه و جوامع مسلمان جهان بعد از اهانت رئیس‌جمهور این کشور به ساحت پیامبر اسلام (ص)، گزارشها حاکی است که یک خواهر و برادر اردنی به دلیل تکلم به زبان عربی در فرانسه تحت تعقیب و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

به نوشته وبگاه خبری- تحلیلی «العربی جدید»، طبق شواهدی «محمد ابوعید» و خواهر وی «حِبا ابوعید» بعد از صحبت کردن به زبان عربی به دست یک زوج فرانسوی مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

محمد ابوعید با انتشار پیامی در حساب کاربری «فیس بوک» این خبر را اعلام کرده و گفته که او به همراه خواهرش در ایستگاه اتوبوسی منتظر اتوبوس بوده‌اند که به دلیل تکلم به زبان عربی به آنها فحاشی می‌شود.

محمد گفته در حالی که فحاشی‌ها همچنان ادامه داشته است او و خواهرش در اتوبوس تحت تعقیب قرار گرفتند و سپس بعد از پیاده شدن از اتوبوس در خیابانی به آنها حمله شد.

وی گفته در حین محافظت از خواهر خود از ناحیه صورت زخمی شده است.

اخیراً اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشته است.

بعد از این حادثه، کاریکاتور‌های موهن از پیامبر (ص) در خیابان‌های پاریس، پایتخت فرانسه پخش شدند و به صورت پژوژکتوری در سطح شهر به نمایش گذاشته شدند.

ماکرون نیز طی سخنانی از اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حمایت کرده بود و آن را با عنوان «آزادی بیان» توجیه کرد؛ که البته این مسئله با خشم جوامع اسلامی مواجه شد.

این در حالی است که جوامع مسلمان در سرتاسر جهان به این اقدام فرانسه واکنش نشان داده و برخی از آنان پرچم این کشور و تصاویر ماکرون را به آتش کشیدند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: