۰

طرز تهیه کیک خیس ترکیه‌ای خرمالو و گردو خوشمزه

طرز تهیه مرحله به مرحله کیک خیس ترکیه‌ای خرمالو و گردو خوشمزه با بافت نرم و اسفنجی را در مطلب زیر بخوانید.
کد خبر: ۲۴۲۳۸۸
۱۳:۵۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: طرز تهیه مرحله به مرحله کیک خیس ترکیه‌ای خرمالو و گردو خوشمزه با بافت نرم و اسفنجی را در مطلب زیر بخوانید.
مواد لازم

آرد همه منظوره: ۳۰۰ گرم

تخم مرغ: ۳ عدد در دمای اتاق

وانیل: ۱/۳ قاشق چایخوری

شکر: ۳۰۰ گرم

بیکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری

جوش شیرین: ¼ قاشق چایخوری

پوره خرمالو: ۱ پیمانه یا یک لیوان فرانسوی

دارچین: ۱ قاشق چایخوری

نمک: ¼ قاشق چایخوری

گردو ریز خرد شده: ۶۰ گرم یا بیشتر

روغن مایع: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
طرز تهیه

مرحله اول

این طرز تهیه کیک خیس خرمالو خوشمزه بدون شیر وانیلی است. فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. ابتدا ۳ یا ۴ عدد خرمالوی درشت و گوشتی را بشورید و پوست آن‌ها را بگیرید. خرمالوها را پوره کنید. برای پوره کردن خرمالو می‌توانید از گوشتکوب برقی یا اگر ندارید از گوشتکوب دستی استفاده کنید.

مرحله دوم

حالا آرد، بیکینگ پودر، نمک، و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و همه را با هم الک کنید. سپس دارچین را اضافه کنید. در یک ظرف جداگانه تخم مرغ‌ها را بشکنید و هم بزنید و سپس شکر و وانیل را اضافه کنید. این مخلوط را هم بزنید تا در نهایت یک مایه با بافت کرمی درست شود. به این مایه کرمی پوره خرمالو را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.

مرحله سوم

حالا آرد را در سه مرحله و به تدریج به این مخلوط اضافه کنید و با لیسک مرتب هم بزنید. گردو را هم اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

قالب کیک را چرب کنید و داخل آن آرد بپاشید. قالب را دو یا سه بار کنار سطح کار بکوبید تا آرد اضافه خارج شود و فقط یک لایه بسیار نازک آرد باقی بماند. ذکر این نکته ضروری است که بهترین قالب برای پخت کیک‌های میوه‌ای قالب‌های میان تهی هستند. مایه کیک را داخل قالب کیک میان تهی بریزید و به مدت ۵۰ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا پخته شود.

مرحله پنجم

درب فر را باز و بسته نکنید تا پف کیک نخوابد. بعد از ۵۰ دقیقه با نوک چنگال یا خلال دندان میزان پخت کیک را بررسی کنید. اگر مایه کیک به نوک چنگال یا خلال دندان چسبید ۱۰ دقیقه دیگر به کیک فرصت دهید تا کاملا بپزد. بافت کیک خرمالو که یکی از انواع کیک با پوره میوه است باید نرم باشد
نکته

این طرز تهیه کیک خیس خرمالو و گردو خوشمزه ترکیه‌ای بدون شیر است. طرز تهیه کیک خرمالو با شیر یا ماست هم مرسوم است. برای این مقدار مواد می‌توانید از ۱ لیوان شیر یا ۳ قاشق غذاخوری ماست چکیده استفاده کنید.

منبع: مجله کوروش

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: