۰

شکایت شورای حکمای مسلمان از مجله شارلی ابدو

شورای حکمای مسلمان اهانت برنامه‌ریزی‌شده به پیامبر اسلام و به سخره گرفتن مقدسات مسلمانان را محکوم کرده و به شدت با توجیه این مساله با آزادی بیان مخالفت کرد.
کد خبر: ۲۴۲۳۰۷
۱۵:۳۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شورای حکمای مسلمان به ریاست احمد الطیب، شیخ الازهر در نشستی به ریاست شخص او تصمیم گرفت یک کمیته حقوقی و بین‌المللی کارشناسان برای طرح شکایت قضایی علیه مجله فرانسوی شارلی ابدو تشکیل دهد.

الطیب در این نشست با تاکید بر محکومیت شدید قتل ساموئل پتی، معلم فرانسوی و حمله با چاقو و اقدام به قتل دو زن مسلمان در نزدیکی برج ایفل اظهار کرد: تمامی این حوادث در واقع تروریسمی نفرت‌انگیز است حال عامل آنها و یا انگیزه آنها هر چه می‌خواهد، باشد.

اعضای این شورا نیز مخالفت شدید خود را با استفاده از عنوان آزادی بیان برای اهانت به پیامبر اکرم (ص) و مقدسات دین اسلام اعلام و تاکید کردند: آزادی بیان باید در چارچوب مسؤولیت اجتماعی که از حقوق دیگران حفاظت کرده و اجازه معامله با ادیان در بازارهای سیاسی و تبلیغات انتخاباتی را ندهد، قرار گیرد.

شورای یاد شده در ادامه از مسلمانان غرب خواست به ارزش‌های همزیستی، صلح و شهروندی با تمامی مولفه‌های اجتماعی کشورهایشان و نیز ادغام مثبت در این جوامع پایبند باشند تا مشارکت سازنده خود در ساخت و توسعه کشورشان را تقویت کرده و در کنار آن اصول و ویژگی‌های دینی و فرهنگی خود را حفظ کنند.

مرکز پژوهش‌های اسلامی در الازهر مصر نیز پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره اسلام را محکوم کرده و آن سخنان را نژادپرستانه خواند و در حمایت از سخنان نفرت‌انگیز دانست.

این مرکز در بیانیه خود تاکید کرد، اتهام‌های مطرح شده از سوی ماکرون علیه اسلام کاملا نادرست بوده و با این دین که به بخشش و صلح میان تمامی بشریت حتی با کسانی که به آن ایمان ندارند، دعوت می‌کند، هیچ ارتباطی ندارد.

مرکز یاد شده در ادامه نیز خواست شیوه‌هایی که برای حمله به ادیان دنبال می‌شوند، کنار گذاشته شوند.

اظهارات اخیر ماکرون در مراسم گرامیداشت معلم فرانسوی خشم مردمی و نهادهای رسمی را به دنبال داشت.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: