۰

آیت الله سید رضا فاضلیان درگذشت

آیت‌الله سید رضا فاضلیان از علمای برجسته استان همدان درگذشت.
کد خبر: ۲۴۲۲۱۲
۱۶:۲۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله فاضلیان ظهر امروز پس از گذارندن یک دوره بیماری، در سن ۹۲ سالگی دارفانی را وداع گفت.

آیت الله فاضلیان در سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) به‌عنوان امام‌جمعه ملایر منصوب‌ شد و پس از ۳۴ سال که عهده دار این مسئولیت بود، شهریورماه سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره گیری کرد.

او از یاران صدیق امام خمینی (ره) بود و در دفاع مقدس نقش به سزایی در بسیج مردم و ترویح روحیه ایثار و شهادت در جامعه داشت.

اعلام یک روز عزای عمومی در همدان

نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه استان و استاندار همدان در پیام مشترکی ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال عالم ربانی آیت الله سید رضا فاضلیان، فردا سه شنبه ۶ آبان را در راستای تجلیل و تکریم این عالم گرانقدر در استان همدان عزای عمومی اعلام کردند.

در این پیام آمده است:

اِذَامَاتَ العَالِمَ ثَلَمَ ثُلْمَهً فِی الِاسلامِ لاَیَسُدّها شَیء

ارتحال عالم ربانی و پرهیزکار “حضرت آیت الله حاج سید رضا فاضلیان” موجب تاسف و تالم بسیار گردید.

فقدان این عالم گرانقدر که سالیان پربرکت عمر شریفشان در اکتساب علم و تقوا و ورع و خدمت به اسلام و انقلاب و حوزه‌های علمیه صرف شد مصیبتی جبران ناپذیر است.

آیت الله حاج سید رضا فاضلیان که در راه کسب علم و فضلیت از محضر علما و اساتید بزرگی همچون حضرت آیت الله العظمی آخوند ملاعلی معصومی همدانی بهره‌مند گردیدند به سبب زندگی زاهدانه، بندگی خالصانه و نفس گرم خود همواره به عنوان اسوه پاکی و پارسایی مورد توجه و رجوع طلاب و روحانیون، جوانان و اقشار مختلف مردم مشتاق پاکی و معنویت بودند.

این عالم مجاهد در دوران ستم شاهی به سبب مبارزه با رژیم منحوس پهلوی بارها توسط ساواک دستگیر و به زندان افتادند و پس از ان در دوران دفاع مقدس همواره با حضور در جبهه های حق علیه باطل موجب دلگرمی رزمندگان بودند و با بسیار از شهدای گرانقدر عقد اخوت بستند.

بیش از سه دهه حضور آیت الله سید رضا فاضلیان در کسوت امامت جمعه منشا خیرات و برکات و وحدت برای مردم مومن و خداجوی استان بویژه مردم شریف همدان و ملایر بود.

ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به آستان مقدس حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، فرزند بزرگوار و بیت مکرم، حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان همدان بویژه مردم مومن ملایر و عموم علاقمندان به ایشان، علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه الهی را برای آن فقید سعید از درگاه خداوند سبحان مسئلت نموده، سه شنبه ۶ آبان ماه را در راستای تجلیل و تکریم آن عالم گرانقدر در استان همدان عزای عمومی اعلام می نمائیم.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: