۰

بیانیه علمای بحرین در محکومیت توهین به پیامبر(ص)

حزب‌الله لبنان و علمای بحرین با صدور بیانیه‌های جداگانه، توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) در فرانسه را محکوم کردند.
کد خبر: ۲۴۲۱۶۶
۱۲:۳۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شماری از علمای بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اهانت به پیامبر(ص) در فرانسه، اعلام کردند: توهین‌های مکرر از سوی مدعیان آزادی و حقوق بشر به مقام شامخ نبی رحمت، به همان اندازه که ما را آزرده خاطر کرده و قلب ما را به درد می‌آورد، اما پایبندی و تمسک ما به هدایت، روش و راه نبوی را افزایش می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: این توهین‌های مکرر، بینش، بصریت و آگاهی فرزندان ما نسبت به واقعیت سوءاستفاده کنندگان از شعار تسامح و احترام به ادیان را بیشتر می‌کند.

یادآوری می‌شود، انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون»، در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

حزب‌الله لبنان، روز، ۴ دی‌ماه، با صدور بیانیه‌ای، اهانت عمدی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در فرانسه را محکوم و مخالفت قاطعانه خود با موضع رسمی فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر مهربانی و پیام‌آور صلح را اعلام کرد.

حزب‌الله لبنان در این بیانیه، نسبت به این اقدامات اهانت‌آمیز علیه ارزش‌های اسلامی و بازگشت دوباره اسلام‌هراسی در فرانسه ابراز تأسف کرد و نوشت: آن چیزی که در فرانسه انتشار یافت، موجب تحریک احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان از جمله جامعه اسلامی و عربی که ده‌ها سال است که در اروپا و فرانسه زندگی می‌کنند، شد.

در این بیانیه آمده است: حزب‌الله به شدت اهانت عامدانه به حضرت رسول اکرم (ص) را محکوم کرده و موضع رسمی فرانسه در تشویق به این بی‌حرمتی را نمی‌پذیرد.

حزب‌الله در این بیانیه با اشاره به این که تمامی ادعاهای بی‌مورد در خصوص آزادی رأی و عقیده نمی‌تواند تعرض به مقام رسول‌الله را توجیه کند، از مقامات فرانسوی خواست تا با در پیش گرفتن عقلانیت و احترام صریح به ادیان و ارزش‌های، مانع بروز تنش شوند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: