۰
سخنگوی جمعیت هلال احمر:

توزیع ۸۰ هزار بسته غذایی در طرح‌ ‌آمران سلامت هلال احمر

سخنگوی جمعیت هلال احمر از توزیع ۸۰ هزار بسته غذایی در بین افراد نیازمند و متاثر از ویروس منحوس کرونا در اجرا و برگزاری طرح‌ ‌آمران سلامت از پنجم تا پانزدهم آبان‌ماه با هدف دعوت مردم به ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۲۴۲۰۹۸
۱۳:۱۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، محمد نصیری با اعلام این مطلب اظهار داشت: این شمار بسته غذایی با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان از محل کمک های مردمی که به جمعیت هلال احمر شده خریداری و برای توزیع در میان نیازمندان در اختیار تمامی شعب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور قرار خواهد گرفت تا در طی این ۱۰ روز در بین افراد نیازمند و متاثر از ویروس کرونا در سراسر کشور توزیع شوند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته و در دیدار حضوری با رییس جمهوری و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا به سخت‌تر شدن شرایط زندگی برخی افراد و مشاغل با اجرای جرائم سخت‌گیرانه، فرمودند در این زمینه دولت باید بسته‌های حمایتی را در نظر بگیرد، ضمن آنکه خیّرین و مردم نیز باید وارد میدان شوند و به کمک این افراد بیایند چرا که این کار جزو بهترین کارها و برترین وسایل نزدیک شدن به خدا است، افزود: در پی فرمایشات آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، مددکاران اجتماعی سازمان داوطلبان هلال احمر در اجرای توزیع این بسته‌های غذایی در بین نیازمندان گروه‌های هدف را شناسایی و از آنان حمایت خواهند کرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد که طبق اهداف راهبردی خود که نجات زندگی افراد، حفاظت از معاش آن ها و تقویت بازتوانی پس از سوانح و بحران ها پل و رابطی بین توان و توانمندان و نیاز نیازمندان باشد تا افرادی که از بیماری کرونا آسیب دیده اند را حمایت کند.

نصیری اضافه کرد: در اجرا و برگزاری طرح‌ ‌آمران سلامت از پنجم تا پانزدهم آبان‌ماه از ظرفیت جوانان و داوطلبان پر شور و همراهان همیشگی هلال احمر استفاده خواهد شد.

وی توضیح داد: برای اجرا و برگزاری هر چه بهتر و با شکوه‌تر این طرح ملی سازمان داوطلبان به تمامی معاونین داوطلبان استان ها دستور رئیس جمعیت هلال احمر رو ابلاغ کرد که آنان نیز به قید فوریت طرح آمران سلامت را عملیاتی کنند.

طرح ملی آمران سلامت در پی فرمایشات رهبر انقلاب و به منظور استفاده از نیروهای داوطلب برای مقابله با کرونا اجرا و برگزار خواهد شد.

پیش از اجرای این طرح نیز امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر «طرح ملی پایش و غربالگری کووید ۱۹» را در مبادی ورودی و خروجی استان‌های کشور اجرا و برگزار کرده بود.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می‌کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: