۰

مخالفت با درج عکس بی‌حجاب روی کارت‌های شناسایی در اوگاندا

انتشار اخباری مبنی بر اینکه عکس روی کارت‌های شناسایی و گذرنامه زنان مسلمان اوگاندا باید بدون روسری و با کشف حجاب باشد، مخالفت‌هایی را در این کشور در پی داشته است.
کد خبر: ۲۴۱۹۵۳
۱۲:۱۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، زنان مسلمان اوگاندا از خانم «ربکا کاداگا»، رئیس مجلس این کشور و کمیسیون فرصت‌های برابر مجلس خواستند از طرح و تصویب قانون اجباری بودن عکس‌های بدون روسری زنان برای کارت‌های شناسایی و گذرنامه جلوگیری به عمل آورده و اجازه ندهد قانونی برای برداشتن روسری زنان هنگام دریافت عکس وضع شود.

فعالان مرتبط با امور زنان مسلمان اوگاندا اجباری‌بودن عکس بدون حجاب برای کارت‌های شناسایی و گذرنامه را امری ناپسند و خلاف آزادی حقوق زنان توصیف کرده و از رئیس مجلس این کشور خواستند که از تضییع حقوق زنان مسلمان ممانعت به عمل آورد.

زنان مسلمان اوگاندا به رئیس مجلس این کشور گفته‌اند که روسری بخشی تفکیک‌ناپذیر لباس آن‌ها محسوب شده و طبق اعتقادات اسلامی خود نمی‌توانند هنگام عکس‌گرفتن برای کارت‌های شهروندی و گذرنامه اعتقادات دینی و ایمانی خود را زیر پا گذارند.

زنان مسلمان همچنین استدلال کرده‌اند که پوشش و لباس آن‌ها ترکیبی از چند قطعه مرتبط با هم و غیر قابل تفکیک است؛ لذا جداکردن بخشی از آن غیر ممکن و عکس‌های بدون روسری روی کارت‌ها و گذرنامه به معنای دوری آن‌ها از اسلام است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: