۰

واکنش ترکیه به بحران روهینگیا و نسل کشی در میانمار

یکی از دیپلمات های ارشد ترکیه تاکید کرد که بحران روهینگیا را می توان در زمره بزرگ ترین تراژدی ها در دوران مدرن به شمار آورد.
کد خبر: ۲۴۱۹۴۴
۱۱:۳۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از دیپلمات های ارشد ترکیه تاکید کرد که بحران روهینگیا را می توان در زمره بزرگ ترین تراژدی ها در دوران مدرن به شمار آورد.

«یاووس سلیم کران»،معاون وزیر امور خارجه ترکیه در نشست کمیته وزرا در مورد گروه مسلمانان مورد آزار قرار گرفته که از سوی سازمان همکاری اسلامی برگزار شد تاکید کرد که کمیته حقیقت یاب بین المللی مستقل سازمان ملل وقایعی را در میانمار ثبت کرده است که مربوط به اهداف نسل کشی بوده اند.

کران با اشاره به اینکه ترکیه تلاش خود را برای حفظ آگاهی از این موضوع در جامعه جهانی ادامه داده است از طریق لینک ویدیویی گفت که آنکارا هرگز روهینگیا را رها نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید اجازه داده شود مسلمانان روهینگیایی به وطن خود بازگردند،تاکید کرد که اگر این امکان وجود ندارد حداقل باید اجازه داده شود آنها به جایی که ترجیح می دهند ،بروند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش سازمان همکاری اسلامی گفت که این نهاد باید به تلاش های بین المللی خود برای تحت فشار قرار دادن میانمار به منظور حل مسالمت آمیز این مسئله ادامه دهد.

کران افزود :رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهوری ترکیه اهمیت ویژه ای به این موضوع داده و از اعضای سازمان همکاری اسلامی خواسته است تا برای تحقق عدالت بایستند و به جهانیان ثابت کنند که مسلمانان روهینگیا تنها نیستند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: