۰

جمعیت اسلامی فرانسه به سازمان ملل متوسل شد

جمعیت اسلامی فرانسه به دلیل سیاست های ضد اسلامی «امانوئل مکرون» به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد متوسل شده است.
کد خبر: ۲۴۱۹۴۳
۱۱:۳۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، جمعیت «تجمع ضد اسلام هراسی در فرانسه »(CCIF) به دلیل موضع «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در قبال مسلمانان این کشور به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روی آورده است.

این جمعیت در بیانیه ای اعلام کرد: مقامات فرانسه اخیرا تصمیم های مهم ضد اسلامی را اتخاذ کرده است، به همین دلیل این جمعیت به شورای حقوق بشر سازمان ملل متوسل شده است. این تصمیم ها شامل بستن جمعیت ها و سازمان های جامعه مدنی اسلامی است.

در این بیانیه آمده است: قتل معلم فرانسوی به دست یک جوان چچنی به دلیل نمایش کاریکاتورهای موهن ضد پیامبر اکرم(ص) رخ داده است. این اقدام مرحله جدیدی برای در تنگنا قرار دادن مسلمانان در فرانسه به شمار می آید.

این جمعیت بیانیه «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه در روز دوشنبه گذشته(28 مهر 1399) مبنی بر بستن سازمان های اسلامی در چارچوب تصمیم های اتخاذ شده را محکوم کرد.

این جمعیت بر اهمیت دادن به حق مسلمانان در این کشور و انجمن های آنها برای دفاع از حق خود در برابر اتهاماتی که به آنها نسبت داده شده است، تاکید کرد.

جمعیت ضد اسلام هراسی در فرانسه یک موسسه غیر دولتی است که در سال 2003 میلادی تاسیس شده است. هدف این جمعیت مبارزه با اسلام هراسی است.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: