۰

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی توسط هیئات مذهبی

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: هیئت های مذهبی استان در محرم و صفر امسال، ۳۵ هزار بسته معیشتی را بین محرومان توزیع کردند.
کد خبر: ۲۴۱۹۳۱
۱۰:۱۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی شب گذشته در مراسم شب خاطره جهادی که به مناسبت تقدیر از گروه های جهادی و فعال در خدمات اجتماعی در ماه های محرم و صفر برگزار شد، با بیان اینکه جهاد یکی از درهای بهشت است که مختص اولیا الهی است، گفت: جهاد نباید محدود به یکسری کارهای خاص شود بلکه باید گسترش یابد. باید نسبت به دردهای مردم در جامعه و سایر کمبودها واکنش نشان داد و در شرایط ناگوار همراه مردم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه برخی هیئت ها در حوادثی مانند سیل آق‌قلا، زلزله تبریز و چند مورد دیگر حضور موثر و پررنگی داشتند، افزود: در اوایل شیوع ویروس کرونا در جامعه، برخی هیئت ها خانه‌نشین شده بودند، اما پس از مدتی اقدام به فعالیت کرده و با تغییر نگاه و دیدگاه وارد کارزار شده و حتی بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی را برای مستضعفان در استان تهیه کردند.

وی بیان کرد: زمانی که ویروس کرونا جامعه را تهدید می‌کرد و در برخی از کشورها حتی ماسک کمیاب شده بود، در کشور ما توسط نیروهای جهادی و داوطلب اتفاقات خوبی از جمله تهیه و تولید ماسک انجام شد. حتی در مرحله ای از تولید توانستیم ماسک را به دیگر کشورها صادر کنیم.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از اتفاقات خوب در زمان شیوع ویروس کرونا، تغسیل اموات کرونایی توسط جهادگران و روحانیون بود، خوشبختانه با همکاری جهادی این افراد اموات با غسل میت دفن شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: از کارهای انجام شده در محرم و صفر سال جاری می‌توان به توزیع غذای گرم در حاشیه شهر مشهد، عزاداری و مداحی توسط مداحان در اطراف مشهد و جنبش هر خانه شهید یک حسینیه اشاره کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه این محرم و صفر ماندگار شد، گفت: علی‌رغم همه سختی‌ها و محدودیت ها استقبال مردم از هیئت های مختلف چند برابر شده بود.

همچنین خواهر شهید حسین محرابی در این مراسم گفت: امروزه نیاز هست تا همانگونه که شهدا برای احیا اسلام در جامعه و دفاع از مردم قدم برداشتند، ما خواهران شهدا نیز راه آنها را ادامه دهیم. لذا باید زینبی زندگی کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم.

وی همچنین افزود: برای نجات مردم و کمک به جوانان و محرومان حتی اگر شبها نخوابیم و بیدار بمانیم باز هم جای کار وجود دارد، لذا برای کار جهادی و خالصانه نیاز به شهید زنده داریم، افرادی که بتوانند برای خدمت به مردم فعالیت کرده و راه شهدا را ادامه دهند.

در پایان مراسم از امامان جماعت محله، گروه های تبلیغی جهادی، موسسات قرآنی و فرهنگی جهادی، جهادگران سلامت و هیئت های جهادی و همچنین تعدادی از بانوان جهادگر تقدیر و تشکر شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: