۰

15 نشانه که ثابت می کند شما بیش از حد مودب هستید

مودب بودن ویژگی است که بسیار پسندیده است اما گاهی بعضی از افراد با افراط در این رفتار کاری می کنند که دیگران آزرده شده و نخواهند با آن ها ارتباط بگیرند.
کد خبر: ۲۴۱۸۶۸
۱۴:۴۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹

15 نشانه که ثابت می کند شما بیش از حد مودب هستید

شیعه نیوز: همه ی افراد ادب و ویژگی های مثبت را دوست دارند و سعی می کنند طوری رفتار کنند که مورد تعریف و تمجید دیگران قرار بگیرند اما گاهی افراط و تفریط در این مسئله باعث می شود کارهایی که انجام می دهید باعث برداشت نادرست باشد در این بخش به برخی از نشانه های داشتن ادب بیش از حد می پردازیم :

تعریف کردن از ظاهر افراد :

شاید از آن دسته افراد باشید که با دیدن فردی شروع به تعریف و تمجید از آن در رابطه با لباس و ظاهر زیبای او داشته باشید متخصصان در این خصوص می گویند شاید در وهله ی اول خوب به نظر برسد اما با تکرار آن ممکن است فرد تصور کند قصد ریا دارید.

پاسخ طولانی دادن به سوالات :

برخی ها تصور می کنند هرچه به سوالات دیگران پاسخ بلند تر دهند مودب تر به نطر می رسند اما اینگونه نیست زیرا افراد پاسخ های کلیدی را می خواهند بخصوص در حوزه های تخصصی و تجارت با پاسخ های بلند امکان این را به وجود می آورید که شنونده سخن شما را قطع کند.نیازی به پاسخ های بلند نیست زیرا اگر لازم باشد فرد سوال می پرسد.

داشتن ارتباط چشمی طولانی :

داشتن ارتباط چشمی راه مودبانه برای اجازه دادن به فرد دیگری است که به شما اطلاع می دهد به آنچه می گوید علاقمند و درگیر هستید. اما برخی افراد "ارتباط چشمی " را به یک بازی نگاه خیره کننده تبدیل می کنند.

او می گوید:به دنبال یک ارتباط چشمی گاهی نگاه را به سمت و سوی دیگر ببرید تا طبیعی باشد اگر مطمئن نیستید از یک دوست بخواهید با شما تمرین کند.

بله گفتن به دیگران :

آیا جز افرادی هستید که وقتی دیگران به شما نیاز دارند آنها را حمایت می کنید ؟ در حالی که اقدام مودبانه ای است اما به مرور فرد را دچار خستگی می کند .ممکن است در وهله ی اول احساس خوشایندی از اینکه دیگران را حمایت کرده اید داشته باشید اما به مرور به رابطه شما آسیب می زند.چون نه گفتن در سری اول راحتر است تا با گذشت زمان .

استفاده زیاد از جملات تفضیلی :

گفتن عالی یا فوق العاده تعریفات خوبی است اما در صورتی که واقعا همه چیز خوب باشد بنابراین سعی کنید این جملات را درجای خود استفاده کنید تا بی معنی نشوند .

نگفتن نظرات:

تفاوت بین تلاش برای دیدن همه جوانب یک مساله و نگفتن چیزهایی که فکر می کنید وجود دارد ممکن است فکر کنید که موافقت با همه اقدامی مودبانه است اما در حقیقت باعث می شود که شما به نظر ضعیف و مردد برسید. راه هایی برای به اشتراک گذاشتن عقاید مخالف بدون حمله یا جدال وجود دارد.

معذرت خواهی برای موارد کوچک :

متاسفم" یک قاعده اساسی برای نشان ادب است، اما برخی افراد نابجا از آن استفاده می کنند و برای همه چیز عذرخواهی می کنند و یا آن را در شرایطی بیان می کنند که ضروری نیست، می تواند نشان دهنده عزت نفس پایینی باشد که می تواند باعث شود مردم از آن سو استفاده کنند.

حتی اگر از آن سو استفاده نکنند،برای بسیاری از مردم مدام معذرت خواهی کردن آزاردهنده و یا ممکن است تعجب کنند که چرا شما از آن ها می ترسید.

لمس کردن نا بجا افراد :

دست دادن محکم مودبانه است. پس از آن، تماس فیزیکی بستگی به موقعیت دارد تا اشتباه برداشت نشود ممکن است فکر کنید که در آغوش گرفتن افراد یا مالیدن شانه ها روشی خوب برای نشان دادن محبت است، اما این خطر را دارد که آن ها را بسیار ناراحت کنید. به عنوان یک قاعده کلی، دست هایتان را کنارتان نگاه دارید.

ترجیح دادن دیگران به خود :

اجازه دادن به دیگران که همه تصمیمات را بگیرند ممکن است مناسب باشد، به خصوص زمانی که در یک محیط کسب وکار بالاتر سر و کار دارید.اما انجام این کار مکرر در شما نقطه ضعف ایجاد می کند چون دیگران یاد می گیرند شما را جدی نگیرند.

سخن گفتن:

گوش دادن بخش مهمی از ادب است و بسیاری از مردم به اندازه کافی این کار را انجام نمی دهند اما اگر شما هرگز مشکل را مطرح نکنید، نسبت به دیگران و حق آن ها برای صحبت کردن به شما این فرصت را می دهد که بینش و شخصیت خود را به اشتراک بگذارید." گفتگو یک خیابان دو طرفه است و زمانی که هر دو نفر از آن استفاده می کنند بهتر عمل می کند.

دقیق مثل کامپیوتر بودن:

کامپیوتر بودن یا "سیاست درست" شمشیر دو لبه است. درست انجام دادن می تواند به شما در پذیرش و احترام به افراد با سبک زندگی، اعتقادات و یا فرهنگ متفاوت کمک کند.

اما این یک عادت مودبانه است که قطعا می تواند کارآمد باشد در حالی که باید نهایت تلاش خود را بکنید که توهین آمیز نباشد، این ممکن نیست همه را راضی کند و در تمام مدت ممکن است شما را تحت تاثیر قرار دهد به جای آن، بر روی شنونده خوب بودن تمرکز کنید و بدانید چگونه وقتی کارتان را خراب کردید، معذرت خواهی کنید.

تمیز کردن میز وقتی دیگران غذا خوردند :

تمیز کردن ظروف کثیف ممکن است به نظر یک ژست هوشمندانه به نظر برسد اما اگر دیگران هنوز مشغول خوردن هستند می تواند به عنوان علامتی برای پایان دادن به غذا خوردن باشد و اگر میزبان نیستید، ممکن است این طور برداشت شود که میز تمیز نیست و یا می خواهید وظایف میزبانی را انجام دهید این کار می تواند خیلی گستاخانه به نظر برسد.

دادن پاسخ یک کلمه ای:

افرادی که در مورد اشتراک گذاری نگران هستند ممکن است فکر کنند با دادن پاسخ های کوتاه به شدت مودب هستند. در حالی که چنانچه در نمناک پیش از این هم گفته شد پاسخ مختصر، مودبانه است پاسخ یک کلمه تقریبا خوب نیست و به نوعی ثابت می کند شما بیش از حد درگیر ادب شده اید.

صرف نظر از گفتگوهای کوچک:

صحبت های کوچک در این روزها یک ضربه بدی می زند و بسیاری از مردم صحبت کوچکی را به عنوان چیزی ترسناک و یا مشکل بیان می کنند. بنابراین پاسخ های مبهم ندهید.

تعارف نکردن :

ممکن است به سادگی سعی کنید با فروتنی محترمانه به نظر برسید و کمی طنز می تواند عالی باشد اما مرتب کردن خودتان باعث می شود که شما بد به نظر برسید و باعث ناراحتی دیگران شود.یادگیری نحوه پذیرش یک تعریف صمیمانه یک مهارت مودبانه است که همه باید بر آن مسلط شوند.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: