۰

اخراج مسلمانان از فرانسه به بهانه مبارزه با افراط گرایی

روند اسلام ستیزی و به سخره گرفتن اعتقادات مسلمانان در فرانسه در سال های اخیر تشدید شده و در عین حال فشار ها علیه مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.
کد خبر: ۲۴۱۷۳۴
۱۱:۰۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در آخرین اقدام در این زمینه دولت فرانسه قصد اخراج 231 تبعه خارجی به اتهام «فعالیت های افراطی» را دارد. پس از کشته شدن یک معلم تاریخ در فرانسه از سوی یک تبعه چچنی، دولت فرانسه قصد دارد این افراد را به بهانه «فعالیت های افراطی» از خاک این کشور اخراج کند.

فرانسه با توجه به اینکه بیشترین جمعیت مسلمانان در اروپا را درخود جای داده، طبیعتا محل بیشترین حملات تبلیغاتی ضد اسلامی در چارچوب اسلام هراسی و تلاش برای تخریب چهره نورانی پیامبر اکرم(ص) بوده که طبیعتا موجب واکنش هایی در بین مسلمانان این کشور شده است.

نمونه اخیر این مساله قتل یک معلم فرانسوی به نام "ساموئل پاتی" بودکه که کاریکاتورهای پیامبر اسلام(ص) راکه اخیرا در نشریه فکاهی شارلی ابدو باز نشر شده بود در کلاس درس به دانش‌آموزانش نشان داده بود.

"امانوئل مکرون"، رئیس جمهوری فرانسه این حادثه را «یک حمله تروریستی از جانب اسلام گراها» توصیف کرده و مدعی شد این معلم 47 ساله به دلیل «آموختن آزادی بیان» به دانش‌آموزان خود به قتل رسیده است.

رئیس جمهوری فرانسه در حالی توهین به مذاهب و مقدسات را جزو موازین آزادی بیان قلمداد کرده که این کشور یکی از چندین کشور غربی است که انکار واقعه ادعایی «هولوکاست» را جرم تلقی می‌کند.

متوسل شدن مکرون به مساله «آزادی بیان» برای توجیه اقدام شارلی ابدو در حالی صورت گرفته که بر مبنای حقوق بین الملل و با توجه به تعریف آزادی بیان و محدودیت های آن، به هیچ وجه توهین به اعتقادات دیگر ادیان و اقوام از آن منتج نمی شود.

مکرون و دولت فرانسه به جای اتخاذ اقداماتی در راستای کاهش حملات تبلیغاتی به اسلام و مسلمانان و به ویژه پیامبر اکرم (ص) که به صورت توهین و تمسخر علیه این شخصیت نورانی ومقدس صورت می گیرد، عملا با رویکرد کنونی خود موجب تحریک و تشویق هر چه بیشتر اسلام ستیزان و گسترش اسلام ستیزی می شود که به ناچار این روند موجب بروز واکنش هایی از جمله حادثه اخیر در حومه پاریس می شود.

ضمن اینکه فرانسه با اخراج اتباع مسلمان از این کشور سعی دارد در اقدامی که می توان آن را فرار به جلو نامید، به نوعی خود را در زمینه اشاعه افراط گرایی و تروریسم تکفیری مبرا جلوه دهد.

در حالی که فرانسه به همراه برخی کشورهای اروپایی مانند بریتانیا با سرکردگی آمریکا نقش مهمی در گسترش تروریسم و افراط گرایی در غرب آسیا و ایجاد گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش ایفا کردند.

به گفته فردریک پواسون" کارشناس مسائل غرب آسیا : آمریکا و فرانسه در کنار هم مسئولیت ظهور داعش را برعهده دارند.

هدف غربی ها از ایجاد گروه های تروریستی مبارزه با دولت سوریه و سرنگونی آن و در نهایت فروپاشی محور مقاومت بود که سوریه نقش اساسی در آن برعهده دارد. با این حال همین گروه های تروریستی به ویژه داعش در چند سال اخیر لبه حملات خود را متوجه حامیان غربی خود کرده اند و از جمله حملات تروریستی متعددی را در فرانسه انجام داده اند.

پاریس به جای قبول مسئولیت خود در این زمینه، صرفا با پاک کردن صورت مساله یعنی اخراج اتباع مظنون به فعالیت های افراطی قصد دارد تا از گسترش اقدامات افراط گرایانه در خاک خود جلوگیری نماید. در حالی که این بذری است که خود کاشته و اکنون باید حاصل اقداماتش را درو نماید.

ضمن اینکه دولت فرانسه باید برای جلوگیری از تکرار حوادثی مانند حادثه اخیر در حومه پاریس ، تلاش جدی برای جلوگیری از اقدامات اسلام ستیزانه به ویژه توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) انجام دهد.

 

منبع: الکوثر

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: