۰

پاسخ شیخ الازهر مصر به امانوئل مکرون به سه زبان

شیخ الازهر مصر با سه زبان خطاب به رئیس جمهوری فرانسه گفت: توصیف اسلام به تروریسم ناشی از جهل و ناآگاهی نسبت به این دین حنیف است.
کد خبر: ۲۴۱۷۰۷
۰۹:۱۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «احمد طیب» شیخ الازهر مصر استفاده مسئولان فرانسه و در راس آنها «امانوئل مکرون» از اصطلاح «تروریسم اسلامی» در اظهارات شان را پس از حادثه قتل معلم فرانسوی در پاریس محکوم کرد.

شیخ الازهر مصر در پایگاه های اجتماعی، فیس بوک و توئیتر به زبان عربی و انگلیسی و فرانسوی به رئیس جمهوری فرانسه و مسئولان این کشور پاسخ داد.

احمد طیب تاکید کرد: توصیف اسلام به تروریسم ناشی از ناآگاهی و جهل نسبت به این دین حنیف است. بی پروایی و خطری که احترام به اعتقادات دیگران را درنظر نمی گیرد و دعوت صریح به نفرت و خشونت و بازگشت به وحشی گری قرون وسطایی و تحریک نفرت انگیز احساس دو میلیارد مسلمان می کند.

پلیس فرانسه پیش از این فاش کرد که یک مرد در یکی از مناطق پاریس کشته شده است. این قربانی سرش قطع شده است و عامل آن در نتیجه شلیک گلوله پلیس کشته شده است.

روسیا الیوم به نقل از رسانه های فرانسه گزارش داد: امانوئل مکرون از پاریس جایی که معلم فرانسوی کشته شده است، دیدن کرده است. این معلم به دلیل نشان دادن تصاویر موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) در کلاس کشته شده است.

در پی این حادثه، رئیس جمهوری فرانسه و مسئولان دیگر این کشور اظهارات ضد اسلامی را ایراد کردند. این برای نخستین بار نیست که مسئولان فرانسه اسلام و مسلمانان را مورد هجمه قرار می دهند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: