۰

دستگیری یک سرکرده داعش به همراه دستیارانش در بغداد

عناصر اطلاعاتی عراق از بازداشت یک سرکرده داعش در بغداد خبر دادند.
کد خبر: ۲۴۱۵۵۱
۱۳:۵۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آژانس اطلاعاتی عراق از بازداشت یکی از سرکردگان داعش به همراه دستیارانش در پایتخت عراق خبر داد.

آژانس مسئول دفتر زکات به اصطلاح ولایت راوه در فرات و سه تن از معاونانش در بغداد خبر داد.

بر اساس این گزارش، آژانس اطلاعاتی عراق امروز، شنبه اعلام کرد که با تعقیب مستمر گروه‌های تروریستی وابسته به داعش در استان بغداد و با استناد به اطلاعات دقیق، نیرو‌های آژانس اطللاعاتی پلیس فدرال مسئول دفتر زکات به اصطلاح ولایت راوه در فرات و و سه تن از معاونانش را در دو منطقه الدوره و الجامعه در بغداد دستگیر کردند.

او در ادامه افزود: تروریست‌ها بر اساس احکام ماده چهار تروریسم تحت تعقیب بودند و عملیات دستگیری آن‌ها پس از تشکیل تیم متخصص و تعقیب طولانی مدت به سرانجام رسید.

این عناصر در بازجویی‌های اولیه به انتساب به گروه تروریستی داعش و مشارکت در چندین عملیات تروریستی علیه نیرو‌های امنیتی و شهروندان هنگام سیطره داعش بر استان اعتراف کردند.

عناصر دستگیر‌شده برای انجام اقدامات قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده شدند.

این در حالی است که پیشتر فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق از بازداشت اعضای خانواده‌های تروریست‌هایی که قصد نفوذ به این کشور را داشتند و همچنین هلاکت یک سرکرده انتحاری داعش در کرکوک خبر داد.

اداره اطلاعات نظامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: نیرو‌های اطلاعاتی و لشکر پیاده نظام ارتش عراق توانستند خانواده‌ای را که قصد نفوذ از سوریه به منطقه سنجار در غرب استان الانبار عراق داشتند، دستگیر کردند.

در این بیانیه آمده بود: ۱۴ زن و کودک از خانواده‌های تروریست‌های داعش که در پادگان‌های این گروه تروریستی در سوریه زندگی می‌کردند، در این عملیات دستگیر و به مراجع ذی ربط برای اجرای تدابیر قانونی ارجاع داده شدند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: