۰

کوچ اجباری قبایل عربستانی برای ساخت ابرشهر آل‌سعود

بسیاری از قبایل سنتی در عربستان سعودی نامه ای به سازمان ملل نوشته و درخواست جلوگیری از خراب کردن خانه هایشان توسط رژیم آل سعود کردند.
کد خبر: ۲۴۱۴۹۲
۰۹:۰۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، بسیاری از قبایل سنتی در عربستان سعودی نامه ای به سازمان ملل نوشته و درخواست جلوگیری از خراب کردن خانه هایشان توسط رژیم آل سعود کردند.

عربستان سعودی برای ساخت و اجرای پروژه ابرشهر نئوم در حال تخریب خانه های قبایل و بومیان در شمال غرب این کشور است. رهبران قبیله الحویتاط در این نامه از مجامع بین الملل خواستند که مانع تخریب خانه های آنها شود.

در آمریکا بسیاری از سازمان های حقوق بشری علیه سه شرکت بزرگ این کشور را به خاطر شرکت در پروژه ساخت ابرشهر نئوم عربستان اقامه دعوی کرده اند. شرکت های آمریکایی برای عربستان شهرک دیجیتالی به نام نئوم در شمال غربی استان تبوک می سازند.

مشاوره بوستون (BCG) ، الیور وایمن ، و مکنزی شرکت هایی هستند که در یک قرارداد 500 میلیارد دلاری قرار است شهری مدرن برای آل سعود احداث کنند که منطقه آن سال ها محل سکونت قبایل سنتی به نام الحویطات بوده است.

بر اساس این گزارش گفته می شود عربستان به زور اعضای این قبیله را به منطقه دیگری تبعید کرده است و رئیس آن را نیز کشته است. مقامات سعودی نزدیک به 20هزار خانوار این قبیله را مجبور به ترک خانه های خود کرده است.

کمپین به راه افتاده علیه شرکت های آمریکایی می گوید ولیعهد عربستان محمد بن سلمان به واسطه این کارها سعی دارد چهره عربستان را مدرن جلوه بدهد و پوششی برای جنایات این رژیم بگذارد.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: