۰

یک مسلمان رئیس بنیاد روابط‌ نژادی کانادا شد

محمد هاشم یکی از فعالان اجتماعی برجسته و کارگری در تورنتوی کانادا به عنوان رئیس بنیاد روابط نژادی در کانادا منصوب شده که دوره فعالیت او ۵ ساله خواهد بود.
کد خبر: ۲۴۱۴۰۲
۱۱:۰۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک مسلمان کانادایی به عنوان رئیس بنیاد روابط نژادی در این کشور منصوب گردید.

محمد هاشم یکی از فعالان اجتماعی برجسته و کارگری اهل تورنتوی کانادا به تازگی به عنوان مدیر اجرایی بنیاد روابط نژادی کانادا منصوب شده است. این انتصاب برای یک دوره پنج ساله انجام بوده و از ۱۳ اکتبر سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود. وزیر میراث کانادا ، استیون گیلبو ، در ۶ اکتبر سال ۲۰۲۰ این خبر را رسما اعلام کرده است.

گیلبو در این باره گفت: من از انتصاب آقای هاشم به عنوان مدیر اجرایی بنیاد روابط نژادی کانادا خرسندم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانش ، تجربه و تخصص محمد به او این امکان را می‌دهد که هدف اصلی بنیاد را به پیش ببرد و این نهاد را در مبارزه با نژادپرستی در جامعه کانادا و دستیابی به عدالت ، انصاف ، عدالت اجتماعی و تغییر سیستم هدایت کند. تعهد و مسئولیت پذیری نشان داده شده وی برای شمولیت و توانمندسازی جامعه ، وی را برای این سمت بسیار واجد شرایط کرده است.

گفته می‌شود محمد هاشم یکی از سازمان‌دهندگاه اصلی شورای کارگری منطقه تورنتو و یورک شایر می‌باشد. وی همچنین یکی از اعضای هیات مدیره شهری و اتحادیه تورنتوی بزرگ است. او از بنیانگذاران بورس جوانان مسلمان و همچنین مشاور بنیانگذار پروگرس تورنتو و شبکه ضدنفرت کانادایی می‌باشد.

لازم به ذکر است «بنیاد روابط نژادی کانادا» ، سازمانی است که به منظور از بین بردن نژادپرستی و همه انواع تبعیض در کانادا اختصاص داده شده است ، همانطور که در وب سایت آنها ذکر شده است.

مسلمانان در کانادا

طبق آمار و ارقام آژانس آماری کانادا، در این کشور مسلمانان رو به رشدترین صاحبان مذهب هستند.

از نظر تاریخی ، جمعیت مسلمانان کانادا طی یک دهه گذشته ۸۲ درصد افزایش یافته است و از حدود ۶۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۱ به بیش از ۱ میلیون نفر در ۲۰۱۱ رسیده است و مسلمانان ۳.۲ درصد کل جمعیت کانادا را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: