۰

دیدار مشاور امنیت ملی هند با رهبر داعش در سال 2014

سناتور رحمان مَلِک، رئیس کمیته دائمی امور داخلی سناي پاکستان، گفته است که آجیت دوول، مشاور امنیت ملی هند در سال 2014 برای دیدار با رئیس داعش به عراق رفته بود. هدف از اين ديدار تقویت شبکه تروريستي داعش و آر ايس ايس بود.
کد خبر: ۲۴۱۱۶۳
۱۶:۲۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سناتور رحمان مَلِک، رئیس کمیته دائمی امور داخلی سناي پاکستان، گفته است که آجیت دوول، مشاور امنیت ملی هند در سال 2014 برای دیدار با رئیس داعش به عراق رفته بود. هدف از اين ديدار تقویت شبکه تروريستي داعش و آر ايس ايس بود.

سناتور رحمان مَلِک گفت که مجله آمریکایی Foreign Policy، هند را چهره جدید داعش خوانده است. سازمان ملل در گزارش خود گسترش داعش در هند را نگران کننده خواند، و اين در حالی است که هند در ايالت هاي بلوچستان و خيبر پختونخواه و سایر مناطق از طریق داعش و RAW در تروریسم نقش دارد.

رحمان مَلِک در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد گفت که 44 بانک هندی، معاملات مشکوک یک میلیارد دلاری انجام داده اند. طبق گزارشی که از ایالات متحده منتشر شده ، 44 بانک در هند درگیر فعالیت های مشکوک هستند.

رحمان مَلِک گفت پاکستان تنها به دليل يک معامله مشکوک، در لیست خاکستری FATF قرار گرفت ، من دو نامه به رئیس FATF نوشتم تا علیه هند اقدام کند. رفتار FATF با پاکستان تبعيض آميز و دوگانه است.

رئیس کمیته دائمی سنا در امور داخلی گفت که هند در پولشویی و تأمین مالی ترور در سطح کشوري درگیر است. من از سال 2015 به طور مکرر خاطر نشان کردم که هند داعش را تأمین مالی می کند.

رحمان مَلِک با بیان اینکه تروریست های داعش از طریق حزب افراطي RSS وسازمان اطلاعاتي هند RAW آموزش می بینند ، گفت: هدف هند ایجاد بی ثباتی در پاکستان و سایر کشورهای منطقه با استفاده از داعش است.

سناتور رحمان مَلِک گفت که سازمان اطلاعات هند از طریق داعش، روند صلح در افغانستان را با چالش مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه ژنرال قمر جاوید باجوا رئیس ارتش پاکستان، تاکنون مهمترین نقش را در روند صلح در افغانستان ایفا کرده، افزود زمان آن فرارسيده که با کنار گذاشتن اختلافات داخلي، برای امنیت پاکستان متحد شویم.

 

منبع : ترجمه اختصاصی دبیرخانه کنگره

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: